Avatar billede axela Nybegynder
28. februar 2004 - 21:20 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan genoprettes Outlook Ekspress

Jeg kører med Win 98 2. udgave og outlook ekspress 6.0.
Der er sket det at e-mail programmets opsætning er blevet slettet på en eller anden måde, så det ikke kan startes op.
Der kommer en fejlmelding som siger at meddelseslageret ikke kan findes, og derefter at msoe.dll ikke kan initialiseres, hvorefter det lukker ned.
Mit spørgsmål er hvordan kan Outlook Ekspress genoprettes, uden at Win 98 skal genindstalleres.
Jeg har før genindstalleret win 98 men så bagefter måttet indstallere alle programmer og tilsluttede hardware.
Avatar billede fromsej Praktikant
28. februar 2004 - 21:23 #1
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/ IE
Hent den fulde installation, og geninstaller IE.
Avatar billede fromsej Praktikant
28. februar 2004 - 21:23 #2
Avatar billede summer Mester
29. februar 2004 - 07:59 #3
Nu er jeg ikke helt klar over hvad der er sket, men prøv at lave en restore af dine systemfiler. Genstart med Ctrl-tasten nede - vælg pkt.5 - skriv ud for C:\>scanreg/restore og vælg så en dato før uheldet. Måske er du heldig at alt er som før. Der sker ikke noget ved prøve.
Avatar billede axela Nybegynder
29. februar 2004 - 16:28 #4
Først tak til fromsei og summer for hjælpen.
Jeg nu downloaded den fulde installation af outlook ekspress, men jeg er ikke kommet igennem problemet.
Når jeg starter Oe op kommer følgende meddelse:
Programmet kunne ikke åbne meddelelseslageret i Oe.
Computeren har ikke mere hukommelse eller disken er fuld.
Derefter lukker Oe ned igen. Hukommelse er på 596 mb. disk 40 gb.
Jeg har været inde hos Microsoft support og der fået at vide at der skulle renses op i registreingsdatabasen. jeg har kørt regedit, og får følgende melding:
Adminstratoren har fjernet muligheden for at redigere i registreingsdatabasen.
Der er ikke nogen adminstrator det er enkelt stående PC uden netværk.
Hvad er gået galt og hvad kan der gøres.
Kan der installeres et andet E-mail program så man kan køre udenom Oe
Internetet virker upåklageligt.
Avatar billede fromsej Praktikant
29. februar 2004 - 18:09 #5
Hmm, det må blive små skridt det her.
Den med den manglende mulighed her jeg et bud på, følg vejledningen her:
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Det andet tror jeg at du skal prøve at ændre den mappe hvor dine mails ligger i, men en ting af gangen.
Avatar billede axela Nybegynder
01. marts 2004 - 15:44 #6
Tak for tipset Spybot fant ikke noget kun et par cookies.
Det er spændende hvad du kan få ud af dette.
jeg kan ikke se noget ukendt.

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 15:39:25, on 01-03-04
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\EPSON\EBAPI\SAGENT2.EXE
C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG6\AVGSERV9.EXE
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\ADAPTEC SHARED\CREATECD\CREATECD50.EXE
C:\PROGRAMMER\ADAPTEC\EASY CD CREATOR 5\DIRECTCD\DIRECTCD.EXE
C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG6\AVGCC32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
C:\PROGRAMMER\USB DISK\SHWICON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\PSTORES.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\ZSPOOL32.EXE
G:\HIJACKTHIS.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.kvikstart.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 5.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.OCX
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [Skan registreringsdatabase] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Job-oversigt] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [CreateCD50] "C:\Programmer\Fælles filer\Adaptec Shared\CreateCD\CreateCD50.exe" -r
O4 - HKLM\..\Run: [AdaptecDirectCD] "C:\Programmer\Adaptec\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRAMMER\GRISOFT\AVG6\avgcc32.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [StillImageMonitor] C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ShowIcon_A-Data_USB Disk Series Driver v1.17r025] "C:\Programmer\USB Disk\shwicon.exe" -t"A-Data\USB Disk Series Driver v1.17r025"
O4 - HKLM\..\RunServices: [Planlægningsagent] C:\WINDOWS\SYSTEM\mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [SAgent2ExePath] C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Avgserv9.exe] C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVG6\Avgserv9.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Startup: WinZip Quick Pick.lnk = D:\Bodils email\Udbakke.dbx
O4 - Startup: EPSON Status Monitor 3 Environment Check 2.lnk = C:\WINDOWS\SYSTEM\E_SRCV02.EXE
O7 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System, DisableRegedit=1
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O12 - Plugin for .UVR: C:\PROGRA~1\INTERN~1\Plugins\NPUPano.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\PROGRA~1\INTERN~1\Plugins\NPDocBox.dll
O15 - Trusted Zone: http://www.bgbank.dk
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.bgbank.dk/bgnetbank/activex/DanskeSikker.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/ansi/iuctl.CAB?38045.0217939815
Avatar billede fromsej Praktikant
01. marts 2004 - 16:21 #7
Flyt først filen Hijackthis til en mappe oprettet kun til den.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart.

O4 - Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Startup: WinZip Quick Pick.lnk = D:\Bodils email\Udbakke.dbx
O7 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System, DisableRegedit=1
---------------------------------------
Du skal også lige hente og installere programmet Ad-aware. Opdater det straks efter installationen, og inden du kører en scanning med denne. Fjern alt hvad den finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware

Genstart og kom med en ny logfil, så jeg kan se om alt er med.

Det skulle gerne fjerne din manglende adgang til Regedit, samtidig undrer jeg mig over Winzip´s placering, så den fjerner jeg også, så må du evt geninstallere den til sidst.
Avatar billede axela Nybegynder
01. marts 2004 - 20:27 #8
Tak for hjælpen fromsei.
Der kan gå et par dage inden jeg prøver de sidste forslag, da skal lige noget andet end lige det med computer. jeg kommer tilbage med resultatet.
Avatar billede fromsej Praktikant
01. marts 2004 - 20:31 #9
Helt OK.
Avatar billede axela Nybegynder
05. marts 2004 - 20:22 #10
Tak for hjælpen fromsei,endnu engang.
Alle opgaver er løst og OE kører igen, samt adgangen til registreingsdatabasen er genoprettet.
Det var lige dine sidste tips der løste opgaven.
Tak for det.
Avatar billede fromsej Praktikant
05. marts 2004 - 20:24 #11
Velbekomme, jeg havde også en fornemmelse af at det var den underlige olacering af Winzip der lavede et eller andet med din Outlook Express.*S*
Avatar billede axela Nybegynder
05. marts 2004 - 20:30 #12
Jeg giver de 30 point til fromsej
Avatar billede fromsej Praktikant
05. marts 2004 - 20:43 #13
Tak for point, de andre tager du bare selv.*S*
For at undgå tilsvarende situationer med din PC, har vi sammensat en pakke med en masse gode sikkerhedsprogrammer:
http://www.eksperten.dk/artikler/144
Som minimum anbefaler jeg Spywareguard, Spywareblaster, IE-Spyad og IE Privacy Keeper.
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.