Avatar billede videostabilizer Nybegynder
28. februar 2004 - 17:10 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Messenger 4.7 Vs. Messenger 6.1

Jeg bruger Messenger 6.1 på min computer (OS: XP pro) men det er som om at der er en ”kamp” mellem ver 4.7 og den nye 6.1. Jeg oplever ofte at 6.1 oplyser mig om at jeg er blevet logget af da jeg har logget på et andet sted og når jeg logger på igen med 6.1 kommer der et vindue op (formodentlig fra 4.7) de fortæller at jeg er blevet logget af af samme årsag. I min jobliste under ”processer”, figurer der også to forskellige exe-filer, en der heder msmsgs.exe og en msnmsgr.exe. Jeg skal lige sige at Messenger fungerer fint men det er bare lidt irriterende at vide at der formodentlig kører et overflødigt program der bruger af mine ressourcer. Hvordan kan jeg afinstallere eller deaktivere ver. 4.7?
Avatar billede htm Nybegynder
28. februar 2004 - 17:12 #1
Fjern messenger 4.7 ved at kopiere denne linie ned i start -> kør - og tryk enter.

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
Avatar billede jpvj Nybegynder
28. februar 2004 - 17:16 #2
Den ene er Windows Messenger og den anden er MSN messenger.

Windows Messenger findes i en version 5.0 og MSN messenger i 6.1

Windows Messenger kan hentes her:
http://www.microsoft.com/windows/messenger/default.asp

Der er lidt forskel på hvad de kan, så måske skulle du lige tage og danne dig et overblik over forskellene. Hvis det bare er til "hjemmesjov", så kan det være hip som hap. MSN messenger er nok lidt mere fancy.
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
28. februar 2004 - 17:16 #3
Hmmm, jeg er lidt bange for at køre en kommando jeg ikke kender, har du noget dokumentation på dette? link?
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
28. februar 2004 - 17:21 #4
jpvj: takker for denne information, jeg var ikke klar over at det er to forskellige Messenger typer. Jeg har dog undret mig hvorfor man "sprang" fra ver 4.7 (eller nu 5.0) til ver.6. Lidt usmart at have to programmer med samme navn. Kan de to systemer "tale" sammen?
Avatar billede halifax Nybegynder
28. februar 2004 - 17:23 #5
Bruger oss MSN Messenger og var træt af (har ikke brug for) Windows Messenger og har fjernet det helt med kommandoen ovenfor. Det er ikke nok at gøre det fra Tilføj-/Fjern programmer i Kontrolpanel.
Avatar billede htm Nybegynder
28. februar 2004 - 17:24 #6
Har ikke noget dokumentation. Men måske du kan kigge her. som obeskriver fremgagnsmåden.
http://messenger.jonathankay.com/problem.aspx?ID=7
Avatar billede arlet Juniormester
28. februar 2004 - 17:25 #7
ja, du kan roligt fjerne messenger på den måde. Er gjort tidligere idag : http://www.eksperten.dk/spm/470942
Avatar billede htm Nybegynder
28. februar 2004 - 17:28 #8
Evt. også fra TewakXP.com ;-)

http://www.tweakxp.com/tweak487.aspx

ellers prøv også at foretag en google søgning på remove messenger eller remove windos messenger.
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
28. februar 2004 - 18:08 #9
UUUUHHHHHHH!!! Jeg ved ikke om det var en tilfældighed men da jeg havde fulgt anvisningerne herover, kunne jeg ikke boote og jeg måtte rede min computer vha. systemgendannelsen. Måske skal jeg bare leve med de to programmer….
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
28. februar 2004 - 18:12 #10
På trods af dette, syntes htm at være kommet med en korrekt løsning, hvorfor du naturligvis skal have dine points.
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
28. februar 2004 - 18:35 #11
Nu har jeg prøvet to gange og med stort set samme resultat, jeg forstår ikke hvorfor. Ydermer kan jeg ikke få Eksperten.dk til at acceptere points uddelingen :-(

Jeg prøver igen....
Avatar billede htm Nybegynder
28. februar 2004 - 19:27 #12
Du har fint fået eksperten til at acceptere pointuddelingen.

Jeg syntes ikke jeg skal have point, når den løsning jeg kommer med ikke virker, eller forårsager andre problemer.

Syntes lige vi skal forsøge at løse dit problem, ellers opretter jeg lige et spørgsmål med point tilbage til dig.

Hvad sker der når du kører den sætning ? Og hvornår stopper den i bootningen ?

Skal lige siges at jeg aldrig har haft problemer med den sætning, selv om jeg har brugt den mange gange... :-)
Avatar billede htm Nybegynder
28. februar 2004 - 19:27 #13
Og lige at tilføje, du skal selvfølgelig sørge for at messenger ikke kører.
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
29. februar 2004 - 12:42 #14
Jeg har lukket begge Messenger direkte i joblisten, lukket Outlook og alle andre programmer som ikke nødvendigvis skulle kører (inkl. Skype). Når jeg køre kommandoen ser alt fint ud, efter afinstallationen erklærer den at Messenger er afinstalleret med succes og computeren genstarter, også dette forløber fint. Efter genstart og XP velkomstskærm, bliver desktoppen blå som den skal, et vindue popper op med spørgsmålet om man ønsker at rydde op i de personlige indstillinger efter Messenger er blevet afinstalleret (jeg har prøvet at svare både JA og NEJ) og herefter kommer den blå desktop tilbage MEN ikonerne, sys-tray, start-knap kommer aldrig til syne. Jeg kan få joblisten frem men det er også alt.

Mht. points, tja du løste ganske vist ikke lige mit problem men at dømme på din løsning + de link du har lagt, er den sikkert rigtig nok, det virker bare ikke lige på min maskine. Jeg har en anden PC med samme problem men den tåler jeg ikke at den går ned. Derfor vil jeg lige overveje om jeg tør at prøve på den også.
Avatar billede htm Nybegynder
29. februar 2004 - 12:51 #15
Prøv og se i kontrolpanelet under tilføj/fjern programmer i både programmer og i windows komponenter - og se om du har fjernet den her?

Hvis ikke , så prøv og fjern dem her, og kør linien igen.

Prøv evt. også at kigge her: http://www.kellys-korner-xp.com/xp_messenger.htm
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2004 - 15:25 #16
Hej videostabilizer , Hmm Windows messenger 4,7 eller MSN messenger 6,1 jeg skal også til at vælge imellem de to messenger, Jeg vil gerne bruge MSN messenger men efter at have læst dit indlæg hved jeg ikke om jeg tør slette Windows messenger
har du haft andre problemer med din computer efter du fjernet Windows messenger?
Er der nogen der ved om man kan fjerne Windows messenger helt uden problemer, med Service Pack 1a
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
11. marts 2004 - 23:23 #17
Jeg har to computere, en bærbar og en stationær. Begge kører Win XP pro med service pack 1a. Jeg har forsøgt at fjerne Windows Messenger på begge, den bærbare gik i sort men blev reder som beskrævet ovenfor og jeg lever nu med de to programmer side om side. Den stationære kunne jeg fjerne Windows Messenger uden problemer som "htm" har beskrevet. Mit råd; tag en backup inden evt. med Norton Ghost (som efter min mening er den største opfindelse siden hjulet).
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2004 - 15:36 #18
Tak for dit svar, jeg har fundet det her tip til hvordan man fjerner Windows Messenger www.mpetersen.dk og så kan man også installere den igen.
Jeg har også Win XP pro med service pack 1a men ved ikke hvor meget man fjerner af XP pro hvis man bruger denne kommando i kør RunDll32advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove