Avatar billede destiny Nybegynder
25. februar 2004 - 18:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilken collation

Hvad er den bedste collation at benytte på SQL Server 2000 når man bare benytter det danske tegnsæt?
Avatar billede trer Nybegynder
25. februar 2004 - 18:19 #1
Vil mene at det er Danish Norwegian eller Windows 1252.  Det har dog ikke den store betydning i SQL Server 2000 - du kan nemlig sætte collation som du vil helt ned på kolonne niveau.
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2004 - 19:32 #2
Vil også anbefale Danish Norwegian, den har jeg det bedst med :-)
Avatar billede ccbruno Nybegynder
26. februar 2004 - 18:09 #3
Hvis du ikke skal bruge Microsoft Navision Attain e.lign skal du bruge
Danish_Norwegian_CI_AS (Case Insensitive Ascent Sensitive)

Men ellers vil jeg give den første svarer ret det kan ændres på database, tabel og kollonne niveau

mvh
K