Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2004 - 16:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tilde-tegn bag ens ident

Hej eksperter.

Hvorledes fjerner jeg den tilde (~) der forekommer bare ens usernick i ens whois?

Jeg har læst noget om det skyldes identd og porte der ikke er åbnet. Men jeg har ikke fået noget endegyldigt svar, eller løsning.

- pacroon
Avatar billede razor Nybegynder
25. februar 2004 - 17:55 #1
Det er noget der kommet når server du forbinder til ikke kan finde et gyldigt ident svar fra den vært du forbinder fra. Det lade sig være at svaret er filtreret eller at der blot ikke kommer et svar.
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2004 - 18:12 #2
Jeg er bag en router. Forwarder jeg port 113 til den pågældende PC connecter jeg fint og sender et gyldigt svar.

Dog er problemet, at jeg connecter gennem en bouncer, der tilsyneladende ikke kan sende et gyldigt identd selvom port 113 er åbnet på den pågældende pc's LANip.

Den bliver hostet på en server der ikke kører *unix, så en oIDentD eller mIdentD løsning kan jeg ikke bruge. Men måske findes der en løsning til win32 ?
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2004 - 18:13 #3
åbnet på = forwardet til, nok mere præcist.
Avatar billede razor Nybegynder
25. februar 2004 - 18:31 #4
Jeg bruger aldrig win32 - men jeg fandt den her på google: http://www.neuro-tech.net/wident10.zip
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2004 - 18:48 #5
Det vil ikke eksekveres på 2003 Server.

Men det virker hvis jeg installerer en identd server - må bare finde en der kan tillade multi-users.

Tak for hjælpen.