Avatar billede jhoumann Nybegynder
23. februar 2004 - 21:07 Der er 5 kommentarer

Fejl ved skrivning til ACCESS DB (Handlingen skal bruge)

Hej,
Jeg får følgende fejl:
--------------------------------------------------------------
Handlingen skal bruge en opdaterbar forespørgsel.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Data.OleDb.OleDbException: Handlingen skal bruge en opdaterbar forespørgsel.
---------------------------------------------------------------
Fejlen opstår ved instruktionen:
myCommand.ExecuteNonQuery();
Felter og tabelnavne er checket.
---------------------------------------------------------------
Koden:
<%@ Page Language="C#" debug = true %>
<%@ Import Namespace="System.Data" %>
<%@ Import NameSpace="System.Data.OleDb" %>

<%
OleDbConnection myConnection = new OleDbConnection( "PROVIDER=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;DATA Source=c:\\inetpub\\wwwroot\\iu\\Navne.mdb" );
myConnection.Open();
OleDbCommand myCommand = new OleDbCommand( "Insert INTO Navnetabel ( Navn ) Values ( 'Houmann' )", myConnection );
myCommand.ExecuteNonQuery();
myConnection.Close();
%>
New Record Inserted!
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
23. februar 2004 - 21:28 #1
Har ASP.NET brugeren skriverettigheder i den mappe, hvor databasen ligger?
Avatar billede jhoumann Nybegynder
23. februar 2004 - 21:44 #2
Hmmmm, Hvor kan jeg se det i Win XP prof?
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
24. februar 2004 - 06:14 #3
Det letteste er at gå i kontrol panelet og derfra videre til administrative tools og ind i computer management - der er det et punkt der hedder local users and groups. Jeg har meldt ASP.NET brugeren ind i Administrators gruppen - jeg ved godt det ikke er helt rent, men det virker ;-)
Avatar billede jhoumann Nybegynder
24. februar 2004 - 07:54 #4
Det var lige det der skulle til. Og så skulle jeg altså restarte inden den gled igennem. Tak for det.

Hvordan giver jeg dig point?
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
24. februar 2004 - 08:16 #5
Jeg har hermed lagt et svar - så kan du markere mit navn ude til venstre og acceptere mit svar og på den måde give mig point.