Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2004 - 17:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bruge local adr. bog i et nyt memo

Først vil jeg sige, at jeg absolut ingen haj er til notes.
Så er det sagt :-)

Jeg sidder med adgang til 2 firmaers notes mailboxe. Herefter kaldet firma 1 og 2.
jeg skifter idfil hver gang jeg skal skifte mellem dem, da der åbenbart ikke er et eller anden certifikat imellem de 2 firmaer.
Det kan jeg nok ikke slippe udenom, eller kan jeg???

det går jeg i hvert fald ikke ud fra jeg kan.
Så jeg har replikeret hele firma 1's adr. bog ned på et fælles drev i firma 2.

Derfra har jeg lavet et bogmærke til den nu lokale adr. bog fra firma 1. Dermed kan jeg finde adr. på folk fra firma 1 når jeg er på notes med id fil fra firma 2.
Jeg behøves derfor ikke skifte id fil.

Det første problem jeg så har, at den lokale adr. bog fra firma 1 ikke bliver opdateret. Det kan jeg dog leve med, da jeg bare replikerer ind imellem.

Mit reelle problem er, at jeg gerne ville kunne følgende:

Åbne et nyt memo i notes firma 2, klikke på adr. bog og så kunne vælge den lokale adr. bog fra firma 1.
Hvor dan får jeg den til at figurere der???
Jeg kan jo se min egen lokale adr. bog, da min egen names.nsf ligger C:\Program Files\notes\data
Men der kan jeg jo ikke ligge den lokale adr. bog fra firma 1 ind, da jeg ikke kan ha' 2 names.nsf samme sted.

Hvad gør jeg ????
Avatar billede jogii Nybegynder
23. februar 2004 - 17:36 #1
Jeg tror du blot skal gøre følgende:

I Notes gå ind i File -> Preferences -> User preferences ...
Fanabladet Mail
Feltet "Local Address books". Her står der sandsynligvis "names.nsf".
Tilføj c:\andensti\andendatbase.nsf så der kommer til at stå:
names.nsf,c:\andensti\andendatbase.nsf
//Jörg
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2004 - 18:18 #2
Ahhh.... selvfølgelig.

Men det giver mig følgende problem.

"file name must be relative to data directory".

firma 1's er omdøbt og hedder ikke længere names.nsf.
Men den sagde det samme da den hed names.nsf.

Min sti kom til at se sådan ud. XXXX er for at anonymisere lidt :-))  :

names.nsf, XXXdircat.nsf, O:\AFDELING\9145\XXXX\Kontaktpersoner i XXXX\XXXX adr. bog.nsf

names.nsf er min private lokale

XXXdircat.nsf er firmaets adr. bog som lokal og som jeg tror bliver opdateret hver dag ved replikering.

O:\AFDELING\9145\XXXX\Kontaktpersoner i XXXX\XXXX adr. bog.nsf er så den fra firma 1.
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2004 - 19:31 #3
Kopierer jeg XXXX adr. bog.nsf ned på denne sti, hvor de andre ligger, så fungerer det fint.
C:\Program Files\notes\data

men hvorfor ikke fra et fælles drev??
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2004 - 19:52 #4
Hmm.. har fået andet problem. Kan ikke lade sig gøre det jeg vil.
Nå men du får point for det jeg egentlig havde mest brug for. Takker....
Avatar billede noteshotline Nybegynder
26. februar 2004 - 21:00 #5
Hvis du nu har Firma dit og dat NamesXXX.nsf på serveren og sætter Names=names. namesXXX i serverens Names.ini, så kan alle benytte adresseopslag til de andre firmaer.

/Hans Holt
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2004 - 22:03 #6
Okay....den skal jeg nok lige have ud i pap.
kender godt ini filen.
Men hvad er det du siger der skal puttes i den?
Avatar billede jogii Nybegynder
27. februar 2004 - 00:58 #7
Hans, er du sikker på at man kan anvende Cascaded addressbooks? Jeg mener denne facilitet blev fjernet fra og med R4.6.4 eller deromkring for servere. På klienter virker den stadig. Istedenfor anvendes Directory Service, en database hvor man konfigurerer hvilke adressebøger serveren står op i og til hvilke formål.

ckt: Umiddelbart er det nøjagig det samme som jeg skrev foroven. Prøv at kigge i din egen NOTES.INI. kig efter linien
  NAMES=
Det samme kan evt. gøres på serveren, hvis Hans har ret. Ellers kan du gøre det som står beskrevet i forskellige andre indlæg indenfor sidste år her på stedet.
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2004 - 18:13 #8
Vi kører lokal notes med replikering (hedder det sådan)?
Kan ikke finde noget names i min ini fil.
Ini fil ligger på c drev.
Avatar billede noteshotline Nybegynder
27. februar 2004 - 18:51 #9
Ja Jogii - det med Names i Notes,ini virker skal stadig på servere. Man kan sågar benytte nlnotes klienten fra Domino directoriet til at sætte de ekstra adressebøger ligesom på den almindelige klient.

Noget Lotus har været gode til gennem årene er at være bag-udkompatible!

Til CKT:

Det er nemmest at lede efter NOTES.INI med Windows og kontrolere i linien med directory, hvilket arbejdsbibliotek der med denne INI fil arbejdes med.

I gamle dage lå NOTES.INI i C:\Windows men nu om stunder ligger den oftes i Notes folderen.

Hvis man ikke fra klienten har tilføjet ekstra Navne og Adressebøger, er Names linien ikke nødvendig i NOTES.INI.

/Hans Holt
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2004 - 19:14 #10
Mit problem er vist nu følgende:

Tidligere var jeg i et andet firma, hvor man kunne åbne sin post fra 2 forskellige firmaer.
Begge firmaer læste post fra serveren.
Men her var åbenbart lavet en forbindelse på en eller anden måde.
Første gang man gik ind skulle man nemlig acceptere et eller andet med adgang til det andet firma.

Mon ikke det er den overordnede tilladelse der mangler mellem de 2 firmaer nu?

jeg har pt. gjort det at jeg har replikeret adr. bogen fra det andet firma til det jeg nu er i.
Indsat stien som beskrevet foroven.
Jeg kan så også se adr. fra det andet firma.
Men nå jeg vælger en person, så er det ikke hans @ adr. jeg får op, men nemlig firmaets interne adr.
det kan mit firmas notes selvfølgelig ikke finde ud af, da der ikke er denne overordnede forbindelse mellem de 2 firmaer, som der var tidligere med de 2 andre firmaer.
Ja noget rodet noget og jeg er ikke sikker på det er nødvenbdigt med denne overordnede adgang mellem de 2 firmaer??
Jeg tror jeg vil søge lidt på emnet... :-))