Avatar billede prikmus Nybegynder
22. februar 2004 - 21:47 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til et meget let pgr. til at bygge simple hjemmesider i

Hejsa med jer...

Ja så står jeg for at skal lave hjemmesider med en flok børn, jeg mangler dog et freeware editor pgr. hvor man kan bygge lette og simple hjemmesider i. Pgr. skal helst være på dansk da det er lettest at forstå...
det må meget gerne være HTML, og der skulle gerne kunne sættes en lille smule script ind også..

Jeg giver mange point til et svar der kan hjælpe mig ud, da det er til arbejdet og det haster en lille smule ;o))

på forhånd tak

Prikmusen
Avatar billede rossonero Nybegynder
22. februar 2004 - 21:49 #1
Tja - man kan bruge notepad til html ... såfremt man har styr på dette sprog
Avatar billede bredker Nybegynder
22. februar 2004 - 21:50 #2
hvis du har publiser er det utroligt nemt , det er som at lave et fødselsdagskort , og skal du have lidt ekstra på som det ikke kan klare , kan du bare tilføje det i et andet program bagefter
Avatar billede prikmus Nybegynder
22. februar 2004 - 21:51 #3
Øhh det er jo børn, så nej de har ikke styr på HTML... og jeg vil ikke lære dem det..Det skal bare være så de kan få noget op på internettet, med meget kulør osv
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
22. februar 2004 - 21:52 #4
Prøv evt. frontpage
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. februar 2004 - 21:52 #5
Hvis vi taler børn, skal det jo helst være intuitivt Wysiwyg og helst ikke for meget direkte HTML. Frontpage, dreamweaver eller lignende er nok at foretrække, men de koster. Prøv at kik på Stones Web Writer den er ikke Wysiwyg men kodningen er mere in´tuitiv end nodepat
Avatar billede prikmus Nybegynder
22. februar 2004 - 21:52 #6
Det er sådan, at jeg har brug for noget freeware da de skal kunne hente det selv der hjemme, og vi har kun en office pakke og 7 computere, så jeg har brug for noget der ikke koster noget..  ;o))
Avatar billede bredker Nybegynder
22. februar 2004 - 21:53 #7
så er publisher lige sagen
her laver de det bare som et kort eller invitation , og så kan det selv konvertere det over til html
Avatar billede prikmus Nybegynder
22. februar 2004 - 21:54 #8
Hulk bredker, det koster jo mange penge og ingen penge har vi nok af
Avatar billede chalde Seniormester
22. februar 2004 - 21:54 #9
www.webwriter.dk dansk og gratis for private (ikke gratis for institutioner godt nok).
Evt kig lidt på www.html.dk
Avatar billede prikmus Nybegynder
22. februar 2004 - 22:05 #10
Chalde er du sød og komme med et svar., jeg tror det er det jeg skal prøve
Avatar billede exp Juniormester
22. februar 2004 - 22:10 #11
www.tsw.dk TSW WebCoder er simpelthen bare god :-)
Avatar billede chalde Seniormester
22. februar 2004 - 22:23 #12
Bufferzone kom faktisk med webwriter forslaget (overså det i mængden), men hvis det er html.dk du mente, så er der et svar her :-)
Stone har også lavet et gratis tekxtool: http://www.stoneware.dk/texttool/default.htm
Har f.eks syntaksfarvning. Men her er kendskab til html et must.
Ellers kan du finde flere editors (af forskellig art) gennem html.dk:
http://www.stoneware.dk/texttool/default.htm og http://www.html.dk/software/wysiwyg-programmer/
Avatar billede chalde Seniormester
22. februar 2004 - 22:25 #13
Mit 2. sidste link skulle have været: http://www.html.dk/software/editorer/
Men ellers god vind.
På mit arbejde har vi bla. webwriter og namo ( http://www.html.dk/software/00091/ ) til rådighed (og en del andre halvdyre programmer). Men namo er også ret godt.
Avatar billede prikmus Nybegynder
22. februar 2004 - 22:37 #14
Den der hedder tsw hvodan får man visning, så man ikke ser koderne men kun det man vil lave