Avatar billede mills Nybegynder
18. februar 2004 - 23:48 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Jeg Har fået Alexa...hjælp!

Jeg har fået ALexa hvad skal jeg gører? Er ved at downloade hijack this...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. februar 2004 - 23:51 #1
Det gør alle som installerer Windows - vær helt rolig - du kan fjerne den med AdAwere eller Spybot.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. februar 2004 - 23:52 #2
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. februar 2004 - 23:52 #3
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. februar 2004 - 23:52 #4
*GG*
Avatar billede mills Nybegynder
18. februar 2004 - 23:56 #5
Hvad mener du med at alle der instalere windows får det? Jeg har prøvet at hente windows update, men det ville den ikke! Kan det have noget at sige?
Avatar billede xvid Seniormester
19. februar 2004 - 00:05 #6
gå ind på http://www.spywarefri.dk/forum de skal nok hjælpe dig
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. februar 2004 - 00:05 #7
Ad-aware 6.0 -
http://www.lavasoftusa.com/support/download/
Tro det eller la' være, men det er faktisk noget "snavs" som ligger i Windows.

Det er hverken fordi du har ALexa, eller fordi du evt. har fjernet den, at du ikke kan hente opdateringer.
Der er måske en god idé med en logfil fra HijackThis alligevel så.
Avatar billede mills Nybegynder
19. februar 2004 - 00:10 #8
Ok. her følger min Logfil...
SPybot har heller ikke fundet noget i lang tid. Men Spysweeper fandt 156 filer! Og to trojans og masser adaware!

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 00:08:54, on 19-02-2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
C:\PROGRA~1\ZONELA~1\ZONEAL~1\zlclient.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\WINDOWS\system32\ZONELABS\vsmon.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\kristoffer1\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 2 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.thedigitalbits.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\PROGRA~1\ZONELA~1\ZONEAL~1\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [nForce Tray Options] sstray.exe /r
O4 - HKCU\..\Run: [SpySweeper] C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe /0
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O12 - Plugin for .pdf: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\nppdf32.dll
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab
O16 - DPF: {2FC9A21E-2069-4E47-8235-36318989DB13} (PPSDKActiveXScanner.MainScreen) - http://www.pestscan.com/scanner/axscanner.cab
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - http://netbank.bgbank.dk/html/activex/BG/Menu.cab
O16 - DPF: {3E68E405-C6DE-49FF-83AE-41EE9F4C36CE} (Office Update Installation Engine) - http://office.microsoft.com/officeupdate/content/opuc.cab
O16 - DPF: {638AF6A2-81A1-4655-9FFA-9FC09CDE22CF} (CScanner Object) - http://www.pestscan.com/scanner/ppctlcab.cab
O16 - DPF: {7B297BFD-85E4-4092-B2AF-16A91B2EA103} (WScanCtl Class) - http://www3.ca.com/virusinfo/webscan.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37915.0707407407
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/danskesikker/BG/DanskeSikker.cab
Avatar billede mills Nybegynder
19. februar 2004 - 00:48 #9
Er der noget der ser mistænklig ud? Jeg kan satdig ikke få de windows updates!!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
19. februar 2004 - 01:27 #10
Det ser ud til at victor-1 er gået i seng, så derfor har jeg tjekket din log. Ville jo ikke lige snuppe dig for næsen af ham så derfor får du først et svar nu.

Der er ikke noget rigtig grimt snavs i den log der. Kun nogle få unødvendige ting.

Du skal nu til at i gang med at fixe. Først skal du slå systemgendannelse fra. Hvis du ikke ved, hvordan du gør det så kig her:  http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle

Kør en scanneing med Hijackthis, så du kan se alle filer.
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte en vinge ud for alle disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked. Efter fix skal du genstarte din computer.

Det er disse, som skal fixes:

O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot

Genstart din computer.

Og så må jeg jo sige at du er ret heldig med at det ser så godt ud for dig, for jeg kan se at du ikke har opdateret Windows og IE. Det er alt for farligt at køre uden denne opdatering. Du er meget udsat for de nye orme, som hele tiden ligger på lur efter en Windows XP som ikke er opdateret.

Hent Sp1 til Windows og IE samt alle kritiske opdateringer her:
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

Genstart

For at sikre din pc fremover ville det være en god idé at bruge nogle af programmerne fra vores lille pakke som du kan se her:
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

Især vil jeg anbefale Spybot, SpywareBlaster, IE Privacy Keeper og IE-Spyad. De er alle gratis, fylder ikke meget, sløver ikke din pc og konflikter ikke med dine andre programmer

Mvh. Aovergaard/Team Spywarefri
Avatar billede perhaps Nybegynder
19. februar 2004 - 09:21 #11
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. februar 2004 - 21:06 #12
Hej igen "mills" - og hej til dig også "aovergaard" (ok du tog over med loggen) ;o)

Hvorfor har du afvist mit svar ?
Godt nok har "aovergaard" tjekket din log og det er jo helt fint, men spørgsmålet gik jo på hvad du skulle gøre med ALexa - og det var det problem jeg svarede på og løste for dig. Så hvis du lige vil være så venlig at uddybe afvisningen !
Avatar billede aovergaard Nybegynder
20. februar 2004 - 00:33 #13
victor du lægger da bare et nyt svar, som mills kan godkende. Jeg tog den kun fordi du sov sødeligt i din seng. *S*

Og Mills det svar du fik af victor var fuldt ud korrekt, så det er helt fortjent at du giver point til ham. Ad-aware snupper den Alexa omgående.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. februar 2004 - 07:03 #14
Så må vi se ;o)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. februar 2004 - 16:46 #15
"mills" - husk at lukke !
(men du får sikkert heller ingen mails om nye indlæg) :o(
Avatar billede mills Nybegynder
23. februar 2004 - 17:30 #16
Hvordan lukker jeg?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. februar 2004 - 17:35 #17
Du markere navnene på de svar som du mener er korrekte, og derefter klikker du på accepter-knappen.

Det ser ud som om at både aovergaard og victor-1 hjælper/hjap dig. Så skal de begge have points. Marker derfor begge navne og klik accepter. Pointsne vil så blive fordelt ligeligt.
Ellers kan du bruge avanceret fordeling.

Se evt: http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede victor-1 Nybegynder
07. marts 2004 - 01:53 #18
"mills" - gør det til en vane, en gang i mellem at gennemgå dine egne tråde.
På den måde havde her været lukket tror jeg !
Avatar billede aovergaard Nybegynder
28. maj 2005 - 11:50 #19
Takker for point :-)