integrer 'worksheets' med hinanden inde i et Excel arkiv?
hej,
problem:
jeh har 3 forskellige 'worksheets' i et excel arkiv/document - alle tre omfatter informationer omkring samme kunder - men hver 'worksheet' har et forskeligt format! - spoergsmaal: er det muligt, hvd at give hver kunde et 'kunde numer' feks. at indflette alle 'worksheets' med hinanden, saa jeg ikke behoever at udfylde alle 3 'worksheets' hver gan jeg laver et nyt salg?
Wsheet 1 viser basic info som kunde navn, pris, levering maaned og andet
Wsheet 2 viser hvad der er blevt solgt, maaned for maaned
..og Wsheet 3 viser noget treide, men basically saa vil ald information til de 3 forskellige komme fra Wsheet 1?
Jeg haaber du/i forstod mit spoergsmaal - jeg ved at dette er muligt med SAP, og for en pris af flere hundrede tusinde kr... men amaske jeg kan lave noget ligende, men meget simpler med excel??
Hvis det basalt handler om, at nogle informationer fra Ark1 skal overføres til de andre ark, er det ret nemt gjort.
I de celler i Ark2 og ark3, hvor informationen fra ark1 skal komme, kan du bare skrive =Ark1!A1 . hvor A1 skal erstattes mjed den celle i Ark1, hvor informationen indtastes.
Skal det være mere dynamisk i Ark 2 og 3 kan det sikkert også gøres, men det kræver så nmere viden om strukturen i de tre ark.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.