Avatar billede vittrup69 Nybegynder
18. februar 2004 - 22:38 Der er 6 kommentarer

integrer 'worksheets' med hinanden inde i et Excel arkiv?

hej,

problem:

jeh har 3 forskellige 'worksheets' i et excel arkiv/document - alle tre omfatter informationer omkring samme kunder - men hver 'worksheet' har et forskeligt format! - spoergsmaal: er det muligt, hvd at give hver kunde et 'kunde numer' feks. at indflette alle 'worksheets' med hinanden, saa jeg ikke behoever at udfylde alle 3 'worksheets' hver gan jeg laver et nyt salg?

Wsheet 1 viser basic info som kunde navn, pris, levering maaned og andet

Wsheet 2 viser hvad der er blevt solgt, maaned for maaned

..og Wsheet 3 viser noget treide, men basically saa vil ald information til de 3 forskellige komme fra Wsheet 1?

Jeg haaber du/i forstod mit spoergsmaal - jeg ved at dette er muligt med SAP, og for en pris af flere hundrede tusinde kr... men amaske jeg kan lave noget ligende, men meget simpler med excel??
Avatar billede jkrons Professor
18. februar 2004 - 22:44 #1
Hvis det basalt handler om, at nogle informationer fra Ark1 skal overføres til de andre ark, er det ret nemt gjort.

I de celler i Ark2 og ark3, hvor informationen fra ark1 skal komme, kan du bare skrive =Ark1!A1 . hvor A1 skal erstattes mjed den celle i Ark1, hvor informationen indtastes.

Skal det være mere dynamisk i Ark 2 og 3 kan det sikkert også gøres, men det kræver så nmere viden om strukturen i de tre ark.
Avatar billede vittrup69 Nybegynder
18. februar 2004 - 23:34 #2
interessant - jeg vil proeve paa et exempel i mit regneark, og derefter komme tilbage i morgen med feedback paa hvordan det gik - mange tak++

skal jeg bare skrive =ark1!A1 ??? men da mit excel er paa engelsk, saa er det vel bare =worksheet1!A!

er dette rigtigt??
Avatar billede jkrons Professor
18. februar 2004 - 23:36 #3
Du skal skrive det navn, der står i akrfanen på det første ark. Hedder arjket fx Basic, skal du skrive Basic!A1
Avatar billede vittrup69 Nybegynder
18. februar 2004 - 23:50 #4
ok got it! - mange tak+++

jeg vil komme tilbage i morgen med mere+++
Avatar billede jkrons Professor
18. februar 2004 - 23:51 #5
Fint nok ;-)
Avatar billede vittrup69 Nybegynder
17. marts 2004 - 16:18 #6
undskyld men har vaeret vaek paa rejse...