Avatar billede trax Nybegynder
16. februar 2004 - 18:51 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Et program til at tegne bygninger etc. i

Jeg mangler et program til at tegne bygninger og lign. i .. noget i stil med det Autocad kan lave.. Har prøvet Autocad Lite, men kan slet ikke få det til at fungere.. Derfor skal det være lidt mere brugervenligt.. nok lidt mere n00b ..

Nogen der har forslag ?

//TC
Avatar billede elbamsen Nybegynder
16. februar 2004 - 19:54 #1
hejsa i microsoft nye office pakke ligger microsoft visio

dennis
Avatar billede trax Nybegynder
16. februar 2004 - 21:45 #2
visio er så vidt jeg kan se ikke 3D .. og nok også lidt for låst.. og gider ikke at bruge penge på office-pakken.. der er ikke nogle programmer som kan bruges anyroads hehe..
Avatar billede michael-k Nybegynder
16. februar 2004 - 23:15 #3
www.blender3d.com kunne være en mulighed når det ikke må koste noget og være i 3d, troede nemlig du snakkede om 2d da du snakkede om autocad :)
Avatar billede trax Nybegynder
17. februar 2004 - 17:19 #4
tror det er hurtigere at tegne det på papir..
medmindre der findes noget i stil med mapbuilder tingen fra Duke3D motoren hehe..

nogen der vil have point ?
Avatar billede michael-k Nybegynder
18. februar 2004 - 13:08 #5
Der er faktisk nogle der tegner i hånden stadig, det kan blive lige så flot som på en computer, efter noget øvelse. Vi tegnede i hånden i starten, total kedelig og langsom process, men det kan lade sig gøre :)

Nej tak til point har nok ;)
Avatar billede trax Nybegynder
18. februar 2004 - 21:22 #6
Hvad hvis jeg dropper idéen med at tegne det i 3D .. og holder mig til 2D ..
Jeg skal tegne nogle facader.. vision ligner noget hvor man indsætter faste objekter, det skal det ikke være..
Kunne tegne det i Illustrator, ville bare gerne have et program som var beregnet til den slags..
Avatar billede michael-k Nybegynder
23. februar 2004 - 10:38 #7
Ja illustrator og photoshop kunne du godt bruge, men det er for bøvlet.

Kender desværre kun autocad til sådan jobs, og det er jo lavet til det. Men ja det kræver lidt øvelse.
Avatar billede grafik-anders Mester
23. februar 2004 - 13:47 #8
Det er mange programmer til at tegne huse med, men de koster alle sammen mange penge, og er svære at bruge. Personligt bruger jeg ofte FormZ - det er relativt nemt (men ikke hvis man aldrig har prøvet et 3d-program før).

Jeg er arkitekt og gør det gerne for dig, hvis det er en super spændende opgave, eller hvis du betaler mig lidt for det (penge - ikke points).

Hvis du vil vide mere, kan du se min hjemmeside på: www.andersborg.com eller skrive til mig på mail@andersborg.com

/Anders
Avatar billede grafik-anders Mester
23. februar 2004 - 13:48 #9
... ps. - jeg er billig!
Avatar billede grafik-anders Mester
23. februar 2004 - 13:52 #10
Avatar billede trax Nybegynder
23. februar 2004 - 19:05 #11
grafik-anders:
Altså det er spændene, en lidt anderledes garage jeg har i tanker.. har tegnet fronten indtil videre..
Har en arkitekt i familien, som jeg er helt sikker på vil gøre det gratis, jeg vil nu bare helst selv have lavet det hehe..

Deler point mellem jer?! ok?
Avatar billede grafik-anders Mester
23. februar 2004 - 19:41 #12
Klart! --

----> og ellers kan du altid sige til!