Avatar billede cubba Nybegynder
15. februar 2004 - 13:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan laver man flere

Hej allesammen
Jeg kunne godt tænke mig og vide=
hvis i nu er inde i 3d studio max også har i lige lavet en box også Smoother i den også hvis i kigger oppe i top,left og alt det der så kan man se at den består af en masse små firkanter og jeg vil gerne vide hvordan man selv kan lave nogle flere. eller hvordan man selv kan bestemme hvor der skal være et led til.

Håber i fostår hvad jeg mener, hvis ik så spørg mig om det :D
Avatar billede nopsen Ekspert
15. februar 2004 - 14:34 #1
når du laver din box, kan du under modify ændre antallet af segmenter, det samme sted hvor du også ændrer på størrelsen osv.
Avatar billede osborne Nybegynder
18. februar 2004 - 18:37 #2
Ah .. nu forstår jeg hvad du mener med led (i dit andet spørgsmål). Det kaldes segmenter og som nopsen skriver så kan du stille på det under modify (den der regnbue ikon).

Når du vil arbejde videre og lave noget andet end standard boxe osv. .. så konverterer du den blot til f.eks. Editable Poly (højreklip på boxen og konverter til editable poly).

Når det er Editable Poly for du en MASSE ekstra muligheder for at "modellere" på din box .. så den f.eks. til sidst bliver et ansigt eller hvad du vil have den til at være.

Når du har den som Editable Poly er der flere måder at lave flere segmenter .. en er at brug Cut (under modify på boxen), en anden er at bruge Connect.

Begge er godt beskrevet med eksempler i hjælpen så vidt jeg husker.
Håber du kan bruge svaret.