Avatar billede crazynight Nybegynder
28. januar 2001 - 10:26 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Frustreret over Jubii - HJÆLP!

Crazynight Polterabends arrangerer de 20 populæreste aktiviteter til polterabends landsdækkende. Derfor var det os en stor gåde hvorfor Jubii oprindeligt placerede Crazynight nede på en plads #49 over relevante links for søgeordet \"polterabend\". Efter flere mails og opkald til dem (hvor de helst blot ville afvise overhovedet at høre vores fornuftige forklaring på hvorfor vi var mere relevante end plads 49), ændrede de \"et eller andet\", så vi kom højere op på listen.

Af ukendte årsager registrerede de os med forkert navn (\"Crazynight.dk\" i stedet for \"Crazynight Polterabend\"). Vi indsendte en ædring og betalte for at få den afviklet hurtigt. Det blev den.

I dag opdager jeg så - til min store frustration - at Jubii har ændret BÅDE vores navn (nu hedder vi pludselig kun \"Crazynight\") og beskrivelsen TILBAGE til en kobination af det gamle og noget helt nyt, som slet ikke er dækkende!

Det har IGEN betydet at vi er røget ned i ranglisten over relevante links. Og med det samme faldt vores daglige besøgstal fra ca. 100 til ca. 70-75!!!! Der røg lige 25 potentitelle kunder!

Er der nogen der kan forklare mig (A) hvorfor Jubii \"skalter og valter\" med vores navne/beskrivelser og (B) hvad man kan gøre for at undgå det?
Avatar billede crazynight Nybegynder
28. januar 2001 - 10:27 #1
Ps. Det er iøvrigt en adfærd vi IKKE oplever med yahoo.dk, Chart.dk eller nogen af de andre søgemaskiner/kataloger. Det er som om det smager lidt af \"nåh, I vil ikke betale os for annoncer.....jamen så kunne det jo være I fik mindre relevans for vores besøgende\".
Avatar billede crazynight Nybegynder
28. januar 2001 - 10:33 #2
Pss. Det øverste link under søgeordet \"polterabend\" er i øvrigt en tom side...hvordan kan Jubii taksere den til at være den MEST relevante side for folk med det søgeord??????
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. januar 2001 - 10:43 #3
Jubii er ikke en særlig seriøs søgestation, men et stort underholdnings site. Jeg bruger den ikke til at lave forretninger med, for der kommer ikke mange seriøse fimaer på den side. Der er f. eks. kun 50 seriøse internet firmaer ud af 1600, og det kalder jeg ikke seriøst. Du skal i stedet tilmelde dit firma til yahoo.dk  eller google.com.

/Per
Avatar billede crazynight Nybegynder
28. januar 2001 - 10:53 #4
A) Vi ER på Yahoo og Google
B) Statistiken viser at ca. 1/3 vores kunder finder os via Jubii
Avatar billede crazynight Nybegynder
28. januar 2001 - 10:59 #5
Men prøv at tænk hvis Teledanmark ændrede lidt i fagbogen på kundernes oplysninger.....eller Krak og lign. =o
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. januar 2001 - 10:59 #6
Hvis i har så stor succes, så burde I investere i en banner kampagne til 40000 kr. for 10 dage på Jubii.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. januar 2001 - 11:00 #7
I kunne bare ændre jeres firmanavn til ACrazyNight.dk.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. januar 2001 - 11:04 #8
Statistikken viser at der kun er sølle 5-10 kunder på min site fra Jubii om ugen, så deres succes er blæst for stort op i medierne.

/per
Avatar billede crazynight Nybegynder
28. januar 2001 - 11:13 #9
Dine \"svar\" er jo ikke svar på mit spørgsmål!

HVORFOR ændrer Jubii SELV vores oplysninger og HVAD kan vi gøre for at UNDGÅ det?!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. januar 2001 - 11:21 #10
Jeg har overhovedet ingen indflydelse på Jubii, så jeg kan ikke give dig et svar. Men det er ikke altid en fordel af presse på. Jubii har ikke ændret mine oplysninger, men der er grænser for antallet af søgeord på dit link.
Jeg har f.eks. kun 4 søgeord på mit link, selvom jeg har indtastet mange flere.

Du kunne f.eks. få lavet en stor annonce i de gule sider, så ville du helt sikkert få mange kunder.

/per
Avatar billede prodic Mester
28. januar 2001 - 11:24 #11
Jeg ville skrive endnu en mail, eller lave endnu et opkald til dem og forklare dem at efter at de havde været så VENLIGE at ændre jeres informationer, er der opstået en fejl. Denne fejl vil i gerne have dem til at ændre tilbage, så det bliver som i havde skrevet i jeres tilmelding. Fejlen er deres, efter at de har været så venlige at ændre på jeres placering. Derfor bør de også ændre det tilbage til det oprindelige.
Du kan ikke gøre andet ved jeres placering. Den virker på en speciel måde, som jeg ikke kan komme nærmere ind på.
Men kontakt dem venligt, og forklar dem situationen i nogle venlige toner. Så sker der nok et eller andet. Gør det et par gange, virker det ikke så brug nogle mere \"faste\" vendinger.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. januar 2001 - 11:29 #12
prodic>Den virker på en speciel måde, som jeg ikke kan komme nærmere ind på.....

Betyder dit svar, at der skal penge under bordet for at få en bedre placering på Jubii?

/per
Avatar billede crazynight Nybegynder
28. januar 2001 - 11:37 #13
Hoejrup>Du kunne f.eks. få lavet en stor annonce i de gule sider, så ville du helt sikkert få mange kunder.

Men nu er det jo lige det, at det vi laver, er POLTERABENDS. Det kan du jo ikke slå op under i De Gule Sider!!!
Avatar billede prodic Mester
28. januar 2001 - 11:37 #14
hoejrup->Nej Nej. Men lige præcist hvordan deres engine er skruet sammen, ved jeg ikke. Så derfor kommentaren : kan jeg IKKE komme nærmere ind på.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. januar 2001 - 11:49 #15
prodic> ok

Du har sikkert ret. I kunne i stedet lave et underholdnings side, der minder om Jubii. Men med mange og bedre funktioner, derefter kunne I lægge små reklame stiks ud på skolerne, i bus stoppesteder mv.

Jeg har lagt mærke til at de webdesign firmaer. der har et tal foran firmanavnet ligger i starten. Så det må være muligt at købe sig til en placering.

/per
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
28. januar 2001 - 15:14 #16
hoejrup > Det er IKKE muligt at købe sig til en plcaring i Jubii. De firmaer, der har tal i starten af navnet, har meldt sig til med dét tal, fordi de hedder det. Hvis man ændrer navn til \"A Crazy...\" istedet for \"Crazy...\" er der bestemt heller ingen garanti for at Jubii ændrer det, da de kan se grunden til navneskiftet kun er at komme højt op på listen.

crazynight > husk på at Jubii i sidste ende indekserer som de vil. Det er dem, der bestemmer kvaliteten af katalogiseringer, og brugerne kan kun komme med FORSLAG til, hvordan deres sites skal optages. Sådan forholder det sig også med Yahoo.

Men derfor lyder det nu alligevel som en god ide at sende nogle flinke mails til dem. Det skal nok virke.
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
28. januar 2001 - 15:15 #17
Når jeg søger i Jubii på Polterabend ligger du da nr. 3??
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
28. januar 2001 - 15:18 #18
Du kan rapportere døde links og tomme sider til Jubii. Således kan du f.eks. få polterabend.net, der ikke går ind under Jubiis kvalitetskriterier helt væk. Argumentér godt for hvert site du vil have fjernet, pænt og sagligt. Det kan godt give pote tror jeg.

Jeg forstår ikke dit problem helt: I søgning er du nr. 3 med fremhævet link, og her fremtræder du også meget tydeligt: http://www.jubii.dk/Erhverv_oekonomi/Serviceydelser/Event_Festservice/Polterabend/
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. januar 2001 - 10:36 #19
Problemet er sikkert at han ikke får de kunder, som han havde forventet. Da han sikkert troede at Jubii medieshow maskine ville have en større tiltrækning på kunderne. Men fakta er at Jubii reklameværdi er en myte. De giver faktisk ikke mange kunder til firmaerne.

/per
Avatar billede crazynight Nybegynder
29. januar 2001 - 14:20 #20
Hoerup : vi har mere end dobbelt så mange besøgende som den, der ligger FORAN os på Jubii (iflg. Chart.dk)......
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. januar 2001 - 20:39 #21
Besøgende er ikke kunder, for det giver ingen penge i kassen.
Avatar billede oskar Nybegynder
20. februar 2001 - 23:46 #22
Måske har denne side hjulpet. Jeg skulle lige prøve og en søgning på polterabend hos jubii fik Crazynight Polterabend ind på en første plads.
Avatar billede skadedyr Nybegynder
05. marts 2001 - 19:12 #23
Jeg kan sige at mere end 87% af vores kunder til vores web side, linkes fra Jubii.
Sådan har det iøvrigt været i flere år.

Jeg skal sgu ikke forsøge at gøre reklame for Jubii, men fakta det er at stort set alle mennesker bruger siden og de bliver kun større og alle de andre bliver kun mindre.

Sådan er det bare.
Avatar billede prodic Mester
02. juli 2001 - 13:14 #24
Selv tak for hjælpen da...