Avatar billede martin_moth Mester
10. februar 2004 - 08:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Canon Ixus ii vs. Ixus v3

Leder efter et lille kamera, min 3 megapixels, der kan optage videosekvenser i så god kvalitet som muligt. Havde før et Canon G2, men det var for stort, og man kan ikke købe undervandshus til G2'eren - det kan man til ixus-kameraer.

Har forelsket mig i Ixus ii, der kan fås til 2300,-, og optager video i 480x640. Da jeg også kikker på brugtmarkedet, er jeg falder over et ixus v3. Er ixus ii bare en nyere og billigere version af v3, eller hvad er forskellen?

http://www.pocket-lint.co.uk/review.php?reviewId=201 får ixus dårlig kritik, score 5 af 10, hvor ixus v3 scorer 9 af 10 mulige. Er der nogen af jer der kan tilslutte jer dette - er ixus ii værd at købe, sammenlignet med ixus v3, eller er der hold i artiklen?

Hvis nogen har erfaringer med et af eller begge kameraer, hører jeg gerne herom - specielt om ixus ii har fortjent den dårlige kritik...
Avatar billede martin_moth Mester
10. februar 2004 - 08:55 #1
PS: Jeg var tilfreds med videofunktionen i mit Powershot G2 - i et Ixus ii / Ixus v3 optages 640x480 i 15 billeder/sek - nogen der ved i hvilke kvalitet G2'eren optager (så jeg kan se om Ixus er som G2 eller bedre/værre)?
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. februar 2004 - 08:55 #2
Jeg vil anbefale at du kikker forbi http://www.dpreview.com/ hvor du kan finde oplysninger om stort set alle digitale cameraer. På http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp kan du sammenligne flere forskellige cameraer
Avatar billede martin_moth Mester
10. februar 2004 - 08:58 #3
Det er meget fint, kender godt siden, men der er ikke Ixus-kameraer!!

I øvrigt har jeg fundet ud af at G2 optager med 15 billeder/sek, altså som Ixus, så den del er opklaret :o)
Avatar billede martin_moth Mester
10. februar 2004 - 09:00 #4
Ahh - sorry, der ER Ixus-kameraer, de hedder bare noget andet (v3 = Canon PowerShot S230)

Men hvis du læser mit spørgsmål, er det i højere grad erfaringer med kameraerne jeg ønsker...
Avatar billede stefmeister Nybegynder
15. februar 2004 - 16:42 #5
Med Ixus ii der mener du Ixus II (2) ik? Jeg har et Ixus v2 det kan kun optage video i den opløsning i 3 sek af gangen og i dårligeste opløsning 30 sek af gangen. PowerShot A70 kan i bedste kval 30 sek. af gangen og i dårligeste 3 min af gangen, jeg vil tro at Ixus II er nogen lunde det sammme som PowerShot A70.
Avatar billede martin_moth Mester
16. februar 2004 - 07:36 #6
Nej, med Ixus mener jeg ixus ii (eller II), men IKKE ixus v2, det er to forskellige modeller.

Har købt et Ixus ii :o)

Tak for tips
Avatar billede stefmeister Nybegynder
16. februar 2004 - 13:31 #7
jeg mente heller ikke Ixus v2 men 2 som i II... men det er jo også ligemeget nu....!
Avatar billede martin_moth Mester
16. februar 2004 - 13:51 #8
ii og 2 - kan det ikke være ligemeget. Kameraet hedder ii eller II, se selv på http://www.eksperten.dk/priser/fotovideo/fotovideo-vis.asp?Kode=F000355

Bare det ikke er et v2, for det er et helt andet kamera...

Men som du jo selv siger, det kan være ligemeget nu. Ellers tak for interessen :o)