Avatar billede eksplayer Nybegynder
09. februar 2004 - 19:45 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

Brug af PHP

Hey

Er der ikke én der punkt for punkt kan fortælle hvordan man kan teste sine php-sider gennem dreamweaver mx - er ved at være træt af at uploade hele tiden.

Punkt for punkt hvad man skal gøre.
Avatar billede gil-galad Nybegynder
09. februar 2004 - 19:55 #1
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. februar 2004 - 19:57 #2
(1) Hent og installer Easy php
(2) Start programmet -> og apache serveren
(3) I dreamweaver under manage site vælger du at sætte en testserver op, som bruger localhost
(4) Nu kan du bruge F12 eller åbne i browseren for at teste
Avatar billede eksplayer Nybegynder
09. februar 2004 - 19:58 #3
hvor kan jeg hente Easy php?
Avatar billede eksplayer Nybegynder
09. februar 2004 - 20:00 #4
har fundet det ;)
Avatar billede espersen Novice
09. februar 2004 - 20:07 #5
hvad og hvordan skal DW så indstilles til inde under "testing server" ?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. februar 2004 - 20:18 #6
Til I andre er linket her: http://www.easyphp.org/

espersen >> Du vælger php - localhost - og den mappe hvor serveren kører
Avatar billede eksplayer Nybegynder
09. februar 2004 - 20:20 #7
Når jeg åbner Easy php og starter apache serveren får jeg at vide at: #Apache cannot be runned: another Web server ude the web port

Hvad betyder det?
Avatar billede espersen Novice
09. februar 2004 - 20:21 #8
hmm.. har prøvet lidt af hvert (uden held)

Testing server Folder :
URL: prefix
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. februar 2004 - 20:21 #9
Eksplayer >> Har du allerede en webserver kørende f.eks. IIS ?
Avatar billede eksplayer Nybegynder
09. februar 2004 - 20:22 #10
øhh det ved jeg ikke - IIS???
Avatar billede gil-galad Nybegynder
09. februar 2004 - 20:24 #11
ISS er en server..Det samme som Apache
Avatar billede eksplayer Nybegynder
09. februar 2004 - 20:54 #12
OK men hvordan tjekker jeg det?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. februar 2004 - 20:59 #13
Altså det ligger jo ikke på din computer med mindre du selv har installeret det!
Avatar billede eksplayer Nybegynder
09. februar 2004 - 21:57 #14
Altså jeg vil jo nok ikke spørge hvis jeg er i tvivl....mener ikke jeg har installeret nogen server
Avatar billede eksplayer Nybegynder
09. februar 2004 - 21:58 #15
hvis ikke
Avatar billede espersen Novice
09. februar 2004 - 22:03 #16
se efter under
- > Tilføj/fjern programmer
- > Tilføj/fjern windows komponenter
- > se efter om IIS er hakket af
Avatar billede eksplayer Nybegynder
09. februar 2004 - 23:13 #17
IIS er IKKE hakket af
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. februar 2004 - 23:16 #18
Hmm lyder lidt underligt
Avatar billede lars_d Nybegynder
10. februar 2004 - 22:19 #19
For det første er du nødt til at have en server installeret - jeg bruger selv Apache gennem det "gamle program": PhPTriad - nu kaldet Sokkit på http://www.sokkit.net/pragmacms/index.php?layout=main&cslot_1=2

Når du har fået den op at køre skal du definere forbindelsen til den i DW under punktet "Testing Server" i din Site Definition.

Husk endelig at din apache-server SKAL køre - ellers kommer du ikke igennem med en hujende hattefis (undskyld mit frie ordvalg)...

Hvis du (i første omgang...) lader være med at definere din Remote Server vil DW´s FTP-Manager - når du synkroniserer dit lokale site - automatisk vende sig til din Testing Server,- som vi jo startede med at definere.

Ergo - du slipper ikke helt for at uploade; du gør det blot lokalt i stedet - og ser resultaterne i din browser lige så godt som hvis du HAVDE uploadet til din originale server.

Held og lykke!

Lars_d

PS. Denne løsning er specielt rettet mod PHP-sites
Avatar billede eksplayer Nybegynder
18. april 2004 - 21:07 #20
lukker hermed spg. - havde helt glemt det igen.