Avatar billede skvat_man Nybegynder
09. februar 2004 - 16:29 Der er 4 kommentarer

Adgang til DB via webservice udefra huset

Hej alle... Jeg har et meget, for mig, kryptisk problem... Nå jeg vil teste mit program eksternt kan jeg ikke få adgang til fjernserveren via mine Webservices!

Fra alle interne computere kan jeg sagtens få adgang. Fejlen jeg får når jeg prøver fra en ekstern computer er: Kan ikke oprette forbindelse til fjerneserveren, underliggende forbindelse lukkes.... (der var vist også noget med genkendligheden af navnet?)

Jeg er ved at rykke min i forvejen sparsomme hårpragt af i fortvivelse, er der nogle der kan hjælpe?
Avatar billede skvat_man Nybegynder
09. februar 2004 - 16:32 #1
Jeg bidrages gerne med yderligere oplysninger, hvis der er behov for det!
Avatar billede skvat_man Nybegynder
09. februar 2004 - 17:03 #2
Kan problemet ligge i IIS'en eller at der er VPN forbindelse?
Avatar billede bohbs Nybegynder
10. februar 2004 - 10:34 #3
har du overvejet opsætningen af din firewall på din forbindelse (som du forhåbentlig benytter)? Kan du lave et ping af serveren? Hvad siger IE til at resolve din server?
Avatar billede skvat_man Nybegynder
10. februar 2004 - 10:53 #4
Jeg har nu forsøgt at Web-share den mappe som min server ligger i i IIS, og umiddelbart kan jeg godt få forbindelse til min webservice via IE hvis jeg logger på med VPN. Og sådan skal det jo også være. Håber det har løst sig.

I og med at det er en VPN (Virtual private networking), så kan jeg ikke pinge serveren, jo mindre jeg er logget på. OG det er jeg, så ingen problemer der.