Avatar billede giang Nybegynder
09. februar 2004 - 11:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Links og søgemaskineoptimering

Jeg har forskellige link partnere, som jeg bytter links med. For at jeg kan spore hvor mange hits hver enkelt partner sender, har hver partner en unik url.

F.eks. www.minside.dk/?partner_id=14 eller www.minside.dk/?partner_id=15

Har det negativ betydning for placeringen i søgemaskinerne, at link'sne ser ud som ovenstående? Skal de hellere se ud som nedenfor?

www.minside.dk/

Har det overhovedet nogen betydning? Og i givet fald hvilken?
Avatar billede exp Juniormester
09. februar 2004 - 11:23 #1
I de store maskiner gør det ikke så meget, at der er partner_id=15 på, nogle accepterer også flere forekomster.

Men du kunne jo evt lave det, så dine links ser således ud:
www.minside.dk/partner_id/15
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. februar 2004 - 11:27 #2
Det vil have betydning for nogle søgemaskiner at du gør dette, og de links er også mindre effektive i søgemaskine øjemed end de kunne være. Den aktive del af linket bør vere et søgeord. Jeg har skrevet nogle artikler om søgemaskine optimering du med fordel kan læse. Se især den om dynamiske web sites.

http://www.eksperten.dk/artikler/index.phtml?users=bufferzone
Avatar billede giang Nybegynder
09. februar 2004 - 11:36 #3
Så det vil altså være bedst at link ser således ud: www.minside.dk/ ??
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. februar 2004 - 12:45 #4
Helt klart, men endnu bedre hvis linket så således ud: søgeord
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. februar 2004 - 12:46 #5
<a href="http://www.mitside.dk/">søgeord her</a> for at skære ud hvad jeg mener
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester