Avatar billede speedfreak Nybegynder
09. februar 2004 - 00:57 Der er 8 kommentarer

søgefunktion på wapside

Jeg ønsker lidt hjælp til hvordan man laver en søgefunktion af filer på ens wapside? sådan at den går alle mapper igennem, så man derefter kan vælge den fil som er fundet.
Avatar billede nute Nybegynder
09. februar 2004 - 10:00 #1
du skal benytte noget serverside til dette - asp, php, jsp eller lignende

/nute
Avatar billede speedfreak Nybegynder
10. februar 2004 - 01:07 #2
? jeg har en wapside oppe at køre med ting på, men ønsker en søgefunktion på min wapside, sådan at folk ikke skal lede efter de ting som de nu søger.
Avatar billede nute Nybegynder
10. februar 2004 - 09:48 #3
læs hvad jeg skriver >> "du er nødt til at benytte noget serverside scriptsprog til at lave dette" - hvad bruger du ?

/nute
Avatar billede speedfreak Nybegynder
10. februar 2004 - 22:13 #4
ja er med, men hvordan? det ved jeg ikke jo
Avatar billede nute Nybegynder
11. februar 2004 - 10:02 #5
hmm ... jeg beder dig endnu en gang at læse det jeg skriver. i mit forrige indlæg spørger jeg om *hvad* du bruger af serverside sprog ... bruger du ASP, PHP, JSP ... hvad ??

/nute
Avatar billede speedfreak Nybegynder
12. februar 2004 - 02:12 #6
okey :) php
Avatar billede nute Nybegynder
12. februar 2004 - 09:41 #7
så tror jeg hellere du skal smide et spørgsmål over i PHP kategorien. Det du dybeste set skal gøre, er at iterere igennem en eller flere foldere på dit website (at det er wap har ingen betydning - det kunne vel så gerne være asp, php, xml eller html site ... princippet er det samme)

du kan ellers kigge her for tips:

http://www.developer.com/lang/php/article.php/1146721

(scroll ned til "Working with Directories" hvor der står hvordan du itererer gennem filer en folder)

men som sagt ... luk dette og spørg i PHP kategorien. der tror jeg du vil have mere held med et svar. Jeg kender ikke php nok til at kunne lave et eksempel til dig.

ellers kan du jo kigge på spm der allerede er besvaret her på eksperten:

http://www.eksperten.dk/spm/440192

/nute
Avatar billede nute Nybegynder
27. februar 2004 - 18:56 #8
har du fået svar ?