Avatar billede sorensnu Nybegynder
08. februar 2004 - 21:42 Der er 6 kommentarer

Tilslutning af digitalt olympus kamera via usb i win me

Jeg har længe (!) forsøgt at tilslutte mit olympus c-4000 zoom min cpu via usb.
Men win me genkender kameraet som en masselagringsenhed eller usb-disk, hvilket jo er ok, bortset fra at jeg ikke kan kommunikere med det. I Denne Computer figurerer kameraet som "Ikke-permanent disk", men når jeg forsøger at åbne det, bliver jeg bedt om at indsætte en disk.

Kameraet står på "play", og jeg har forsøgt at skifte drivere uden held. Nu har jeg endda forsøgt en format c: også uden held.

Hvad gør jeg forkert?

Mvh. Søren
Avatar billede kbonline Nybegynder
08. februar 2004 - 21:46 #1
har du prøvet med slukket kameraet ?
har du prøvet på optage indstilling ?

hvis du kikke inde i stifinder, er der kommet et drev (ikke permanent) ?
forsvinder det når du pludselig hiver stikket ud ?

Hvis du har gjort alt dette, er der enten en fejl i kameraet, eller ved din USB port.
Du har så gjort hvad du kan gøre.
Prøv evt. at sætte kameraet i en anden maskine.
Avatar billede zhark Nybegynder
08. februar 2004 - 21:52 #2
Du burde da have noget software med kameraet som først skal installeres!
Nu har jeg XP pro og de USB enheder jeg har (Printer/Scanner/Kamera har alle - efter install af software (uden at have enheden tiæsluttet!) - til slut skrevet:
Du skal tilslutte enheden nu, så indstilleres resten og... Det var det! Fremover er det bare at sætte enheden til efter behov.
Avatar billede sorensnu Nybegynder
08. februar 2004 - 22:02 #3
Det virker på andre computere med xp. Og ja, jeg havde noget software, camedia hed det, men det er blevet væk, desværre.
Burde jeg ikke alligevel kunne kommunikere med kameraet? Eller bruge Adobe Photoshop eller lign?
Avatar billede sorensnu Nybegynder
08. februar 2004 - 23:05 #4
kbonline og zhark, tak for hjælpen. Kbonline, jeg har prøvet dine forslag, og det virker ikke. Jeg venter med at dele pointene ud, til jeg finder ud af om det om det er en fejl ved usb-kortet, som du foreslog, eller om det er nødvendigt med softwaren, som du, zhark, foreslog.
Andre svar er velkomne!
Avatar billede sorensnu Nybegynder
09. februar 2004 - 21:10 #5
Mit problem er ikke løst. Jeg venter med uddeling af point til jeg får en løsning.
Avatar billede sorensnu Nybegynder
09. februar 2004 - 21:11 #6
Jeg afviser jer altså lige i første omgang, så må I komme med andre bud. Jeg vil ikke give point for et ikke løst problem.