Avatar billede zoomah Nybegynder
08. februar 2004 - 16:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Login - HTML

Jeg er ved at lave en hjemmeside www.zoomah.1go.dk/guid.htm
Det er min første side... Og jeg vi gerne have sådan man kan logge ind for at komme videre fra den skrevet adresse...
Jeg har ingen anelse om hvad jeg skal gøre :(
Nogle der kan hjælpe :)? 200 points fra mig :)!
Avatar billede ridefisken Nybegynder
08. februar 2004 - 17:00 #1
Det kan du ikke gøre med ren html. Du bliver nødt til at bruge php eller asp som er såkaldte serverside scriptsprog.
Avatar billede zoomah Nybegynder
08. februar 2004 - 17:03 #2
Kan jeg blande HTML og PHP sammen ?
Avatar billede zoomah Nybegynder
08. februar 2004 - 17:07 #3
:D?
Avatar billede keysersoze Guru
08. februar 2004 - 17:07 #4
Du kan lave en simpel version vha javascript - http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=265 - men du kan ikke lave det i kun HTML

Har du mulighed for et serversidesprog som fx ASP eller PHP er det dog at foretrække. Et eksempel ASP kan du finde på www.activeserverpages.dk eller www.netcoders.dk - i PHP kan har jeg ikke lige nogle links, men mon ikke der også kan findes noget her på E
Avatar billede zoomah Nybegynder
08. februar 2004 - 17:15 #5
mange mange tak - det behøves jo ikke være topsikkert ;) - bare det er der.

www.zoomah.1go.dk/guid.htm

Man ska bare trykke "login" så popper der en ting frem til kode, og så ka jeg selv finde ud af resten :-D
Avatar billede zoomah Nybegynder
08. februar 2004 - 17:30 #6
Der er 200 point for et problem mer jeg har...
Når man nu er logget ind... Er det eneste der skal være, en kasse, hvor man skal søge efter et nummer. F.eks "874sdf76h" og i et tekstdokument har jeg mange numre til at stå, den skal søge i denne .txt og finde numret+det nick som numret også har [hvilket den finder sammen med nummeret i tekstdukumentet].
Hvordan skal jeg gøre dette.. Hvis i ikke ved hva jeg mener så spørg endelig løs!!! 200 point til den der ka løse mit lille problem :D
Avatar billede zoomah Nybegynder
08. februar 2004 - 17:33 #7
Citat fra mit tekstdokument.

patr1ck = 97b52b23
barthezz = 663def97
flater1ck = 1e7403fe
hoejben = d4ad867e
sTiNg = 81c62ed8
zilence = ff0f80bd

Hvis jeg søger på nummer ff0f80bd som zilence har - skal den dukke op med zilence... Alså.

SØG: ff0f80bd
RESULTAT: zilence

:)
Avatar billede keysersoze Guru
08. februar 2004 - 17:42 #8
det kan du ikke i html - og jeg ved ikke om man kan vha javascript, men det tvivler jeg ret stærkt på. Umiddelbart ville jeg over i noget asp og så læse tekstdokumentet vha FileScriptingObject - men det kræver jo så at serveren understøtter asp