Avatar billede nt_guy Nybegynder
27. januar 2001 - 14:09 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Mount FAT32 Drev?

Jeg er totalt newbie indenfor Linux, og vil derfor gerne vide helt præcist, gerne med en enkel step 4 step guide. Til hvordan jeg kommer ind på min 2 andre harddiske? den ene er hda1 og den anden er hdb1 (ikke helt sikker på nummer 2.) begge er FAT32 harddiske...!
Avatar billede lens Nybegynder
27. januar 2001 - 14:20 #1
du åbner filen etc/fstab i f.eks. pico
derefter tilføjer du linier for de drev du vil mounte, og gemmer og lukker filen.

Herefter kommer de nydeligt hoppende hvis du har gjort det rigtigt.
Jeg har prøvet en gang at jeg selv skulle oprette mappen . f.eks: /mitcdrev/
Avatar billede nt_guy Nybegynder
27. januar 2001 - 14:27 #2
Prøver lige tilbage om 10 min.!
Avatar billede lojmann Nybegynder
27. januar 2001 - 14:42 #3
Du kan også lave et mountpoint (en folder) hvor du vil mounte dine FAT diske til...

og så mounte dem helt amlendeligt...
Se evt \"man mount\" - der står en masse om det :)
Avatar billede nt_guy Nybegynder
27. januar 2001 - 15:15 #4
tak for hjælpen! jeg fik det til at virker!