Avatar billede tinem Novice
08. februar 2004 - 12:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Serv-u 4.1 og Zonealarm 4.5.538.000 (gratis)

Når jeg har Zonealarm åben kan folk ikke få forbindelse med min server fra
deres ftp-program, men alt virker fint når zonealarm er slukket. Er der
nogen som kan hjælpe med at løse dette problem og meget gerne "skære det ud
i pap", hvad der skal gøres og hvor?

Er computeren ikke meget udsat hvis man ikke har zonealarm åben? Jeg bruger
xp pro og her er den indbyggede firewall slukket efter anbefaling i
forskellige nyhedsgrupper, men måske skulle jeg åbne for denne, ihvertfald
når jeg har zonealarm slukket?

Eller også skulle jeg skrotte Zonealarm, da jeg har så mange problemer med denne, fordi jeg ikke rigtig forstår hvordan den fungerer og så nøjes med firewall'en i XP pro? Jeg har kun én computer og bruger ikke router.
Håber nogen har et forslag
Avatar billede freekyzone Nybegynder
08. februar 2004 - 19:12 #1
Skrot zonealarm og brug McAfee
Avatar billede tinem Novice
08. februar 2004 - 19:40 #2
Tak for dit svar. Kunne du så også hjælpe mig med et link til hvad helt specielt det er som jeg skal downloade/installere?
Avatar billede freekyzone Nybegynder
08. februar 2004 - 19:43 #3
Avatar billede tinem Novice
09. februar 2004 - 09:04 #4
Jeg har nu installeret ovenstående og har afprøvet om en person med et ftp-program kan få forbindelse med min serv-u - og det kan han ikke. :-(

Kan du hjælpe mig videre, så dette kommer til at virke?

Under permissions står der "Full access allowed" for FTP Serv-U Administrator - ServUAdmin.exe
Avatar billede tinem Novice
09. februar 2004 - 09:38 #5
Secure
21 (FTP)

This port is completely invisible to the outside world.

Det er vistnok port 21 der skal åbnes for, men hvordan?
Avatar billede tinem Novice
09. februar 2004 - 10:27 #6
Jeg har fundet ud af det, tror jeg nok. :-)
Jeg åbnede for port 20 og 21 og gav ServUDaemon.exe Outbound access only og det virker nu. Jeg turde ikke give full access, fordi så tror jeg at folk kan få forbindelse med min server og lave ulykker. Er dette ikke korrekt? Point'ene er til dig, hvis du lige svarer her på det sidste?
Avatar billede freekyzone Nybegynder
09. februar 2004 - 11:45 #7
Ja du åbner portene, og kan give applikationer access til specielle porte..
Avatar billede tinem Novice
09. februar 2004 - 11:56 #8
Jeg har nu trykket på "Accepter" flere gange, men kan ikke se at du har fået pointene? Virker det ikke eller hvad?
Avatar billede tinem Novice
11. juni 2004 - 07:26 #9
Det virker åbenbart ikke, så nu afslutter jeg selv, jeg ville ellers godt have givet dig pointene. :-(