Avatar billede carkri Nybegynder
26. januar 2001 - 20:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

smidt af igen

Mit Internet går ned ret ofte...kører mobilix, men har prøvet flere andre med samme resultat....når jeg downloder så kører det lidt op og ned i hastighed. Har fået mange gode råd men intet hjælper... Har en imac dv 400
Venligst  carkri
Avatar billede luther Nybegynder
26. januar 2001 - 20:13 #1
Har du flere telefoner på tilsluttet eller kun en?

Hvis du har flere så prøv at hive dem alle ud af stikket. Ring så igen op til internettet og se om du får samme problem. Hvis problemet er væk kan du en efter en sætter telefonerne tilbage i stikket og ringe op igen til internettet. Når problemet kommer igen har du fundet hvilken telefon som skaber problemet. Det kan også være andre ting men den her er har jeg set mange gange.
Avatar billede bantz Nybegynder
26. januar 2001 - 20:20 #2
Har du ringet til din udbyder for at få hjælp ? :)

Og hvordan går ned...
disconnecter den bare uden at sige noget og hvor meget går din download speed op og ned med ?
Hvilke løsninger har du fået som ikke virkede ?
Prøv at gå ind i netværk via modem og højre klik på din forbindelse. Derinde skal du klikke på fanebladet \"server typer\" og sørger for at der kun er hak i log på netværket og TCP/IP og protokollen skal hedde PPP: INTERNET, WINDOWS (osv.)
Ellers kan du gå tilbage til fanebladet \"general\" og trykke nede på knappen \"konfigurer modem\". Herinde under fanebladet \"connection\" trykker du på knappen \"advanceret\" og sørger for at der er hak i \"use error control\" og under den kun \"compress data\" og der skal ved siden af den være hak i \"use flow control\" og under den \"hardware\". Og brug en standard modulationtype....

ellers gå ind på www.modemhelp.org
De er geniale til init strenge og hjælp generalt omkring modems...
mvh.
Bantz
Avatar billede js17dk Nybegynder
26. januar 2001 - 23:12 #3
Det med hastigheden kører op og ned kan bare være serverne.
Når du bliver koblet af kan det være fordi du er tilsluttet banke på, eller eller som luther siger en af dine telefoner. De letteste måde at tjekke om det er en af telefonerne er at ringe til TDM fejlservice (tror jeg det hedder) på 149 de kan gå fra centralen og helt ind i dit hus, og sige næsten præcist hvor fejlen er