Avatar billede 49152 Nybegynder
26. januar 2001 - 14:25 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Søgemaskiner på kildekoden

Er der nogen som keder nogen søgemaskiner, hvor det er muligt at søge på kildekoden. Det ville jo være smart, nogengange.

Avatar billede doeleman Nybegynder
26. januar 2001 - 14:38 #1
Hvilken kildekode?
Avatar billede 49152 Nybegynder
26. januar 2001 - 17:32 #2
Undskyld, det var vist lidt dårligt formuleret.

Jeg mener html/javascript koden til sites.

Så hvis man f.eks. godt ville finde en masse sider med upload. Kunne man søge på
<input type=\"file\"

Eller man kunne søge efter sider med java-appletet. Ved at søge på <applet

etc etc

Hur.
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. maj 2001 - 12:42 #3
Jeg tror ikke det findes, det ville kræve en meget stor database at indeholde alle disse tags. De sider du søger kan du finde ved at søge på ord i stedet for f.eks. uploat eller java-appletet

Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede demib Nybegynder
03. juli 2001 - 13:56 #4
De fleste søgemaskiner har under \"Avanceret søgning\" en forklaring på hvilke specielle koder der kan anvendes i søgningen. Det er ikke alle der har lige omfattende muligheder og desværre er de forskellige de fleste steder.

Jeg mener dog ikke der er nogen steder, hvor du specifikt kan lede efter f.eks. upload formularer, men på f.eks. Google kan du lede efter bestemte dokumenttyper.

På Search Engine Watch finder du en omfattende samling af informationer om forskelliuge specielle måder at søge på:

http://www.searchenginewatch.com/facts/index.html

På joyzone.dk (som jeg selv driver) finder du masser af andre informationer om søgemaskiner, debatter og lign. Her er der i modstætning til Search Engine Watch lidt mere om de danske :)

www.joyzone.dk