Avatar billede michaelbs Nybegynder
03. februar 2004 - 00:33 Der er 6 kommentarer

belkin 54 g, overnet og firewall?

min laptop er trådløst på nettet via Belskin 54G router som har indbygget firewall. Uanset hvordan jeg prøver at forwarde porte bliver jeg ved med at få meddelelsen "firewalled" når jeg kører Overnet (edonkey). Derfor spørger jeg nu hvordan jeg skal udfylde følgende skema fra Belkins web-interface.

Overnet har TCP 4661 og UDP port 4662.

Hvordan udfylder jeg så skemaet: (x er den tomme rubrik til tal)
trigger      | trigger      |trigger      |public |public
startpoint: x | end point: x |type:tcp/udp |port: x|type: tcp/udp

hvad skal jeg sætte ind på x´s plads i skemaet?

Man kan også sætte en såkaldt virtuel server op. Her skal jeg udfylde følgende:

inbound port: x - x type tcp/udp, private ip adresse: 192.168.2.x
og til sidst private port x - x.

Hvad fylder jeg i disse felter og skal jeg både lave portforwarding og virtual server?

mvh Michael
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
03. februar 2004 - 00:47 #1
Jeg ville sige din ip adresse og port skal du sætte 4661
Avatar billede michaelbs Nybegynder
03. februar 2004 - 09:57 #2
jeg bad om en udfyldelse af skemaerne. Jeg kender godt portnumrene og min ip, men jeg går kold over for trigger start point, public start point, inbound port osv.
Der skete en lille fejl da jeg sendte spørgsmålet: de lodrette streger skal stå over hinanden så skemaet læses i lodrette kolonner:

trigger        | trigger        |trigger        |public            |public
startpoint: x  | end point: x    |type:tcp/udp    |port: x          |type: tcp/udp

hvor der står tcp/udp kan jeg selv vælge mellem de to.
Avatar billede michaelbs Nybegynder
03. februar 2004 - 09:58 #3
hmmm jeg kan åbenbart ikke få de lodrette streger til at stå oven for hinanden. Håber I selv kan forestille jer det.
Avatar billede squashguy Nybegynder
03. februar 2004 - 10:20 #4
hvis du bare sætter ip/porte op under virtual server burde det køre..
Avatar billede squashguy Nybegynder
03. februar 2004 - 10:21 #5
virtual server=port forwarding

inbound port: 4661 TCP ip=den du får ved ipconfig
det samme ved UDP
Avatar billede michaelbs Nybegynder
03. februar 2004 - 11:02 #6
det samme ved udp? hvad mener du med det?

Når jeg besværer mig med at skrive skemaet, så er det naturligvis fordi jeg HAR prøvet at skrive tallene ind, men jeg bliver ved at få meddelelsen "firewalled" i overnet, med stærkt nedsat ydelse som følge.
du skriver : virtual server = port forwarding . Så forstår jeg ikke hvorfor jeg har begge muligheder i min Belkin router??