Avatar billede thomass28 Nybegynder
02. februar 2004 - 20:32 Der er 2 kommentarer

Opstarts problemer med Asus P4P8x bundkort

Her et lille problem med det nævnte bundkort. Når man starter
op eller genstarter maskinen kommer den op med denne besked
hver gang:

New CPU installed! Please enter setup to configure your system.
Press F1 to enter SETUP
Press F2 to load default valaues and continue

Hvordan fjerner jeg dette?? Har været inde i bios og sætte tingende op som de skal og så gemme dem. Har prøvet at resette cmos med den der tilegnede jumper...men uden held.

Der sidder en Intel Celeron 2,4 cpu i den

Noget derude som kender lidt til problemet??

Mvh
Thomas
Avatar billede fromsej Praktikant
02. februar 2004 - 20:35 #1
Tjek lige om uret passer i BIOS, det kan være dit batteri der er fladt.
Avatar billede thomass28 Nybegynder
02. februar 2004 - 20:51 #2
har stilt uret/dato i bios og det bliver der efter en genstart samt hvis maskinen har har været uden strøm i længere tid, så tvivler lidt på at det er batteriet som er fladt. (ville da også være for ringe...har lige købt bundkortet)