Avatar billede _michael_ Nybegynder
02. februar 2004 - 15:43 Der er 7 kommentarer

Genstart firewall remote

Hej...

Jeg er ikke helt sikker på, at det er det rigtige sted, jeg poster, så bær lige over med mig... :o)

Uheldigvis gik firewall'en ned, mens der ikke var nogen tilstede - og den skal lige genstartes med tænd og sluk for strømmen, men for at kunne gøre dette hurtigt, vil jeg lige spørge om der ikke findes en eller anden dims, der kan tænde og slukke for strømmen remote via sms/fax eller lign.?
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. februar 2004 - 15:56 #1
Det håber jeg ikke der gør, ville det ikke være genialt, hvis en hacker kunne slukke for firewallen, inden han skulle ind, og så tænde den igen når han var færdig
Avatar billede anuseren Nybegynder
02. februar 2004 - 15:59 #2
På nogen af compaqs store servere... Der kan man få et feature kort, som man kalder op til via et modem...

Så kommer man ind på serveren, og kan se alt hver der sker på skærmen (også når den booter) Via dette kort kan man så boote serveren eller hvad man ellers skulle have lyst til. Det hele styres f.eks via en browser.

Sad og legede med det engang hos x-ateam... Kan kun anbefales hvis man har et behov for ALTID at kunne komme i kontakt med sin server.

Men måske du hellere skulle finde ud af hvad der er galt med din firewall... ;o)
Avatar billede _michael_ Nybegynder
02. februar 2004 - 17:14 #3
Den skal slet ikke styres... Det er bare stikkontakten til strømmen, der skal tændes og slukkes.
Avatar billede _michael_ Nybegynder
02. februar 2004 - 17:15 #4
Samme princip, som eksempelvis hvis jeg gerne vil ha' tændt på kaffemaskinen på vej hjem, så der er varm kaffe, når jeg træder ind af døren. :o)
Avatar billede anuseren Nybegynder
03. februar 2004 - 10:48 #5
Måske du skal lave noget kredsløb selv, som kan styres via en java applet...

Jeg ved www.camboy.dk har lavet det slags, hvor man kunne tænde og slukke for hans lampe... Hehe... Prøv at høre ham hvordan han har gjort...
Avatar billede erp Nybegynder
22. februar 2004 - 01:16 #6
Der findes IP baserede strømskinner der f.eks. i kombination med IP baserede KVM switche kan afbryde og tænde for strømmen.
Avatar billede _michael_ Nybegynder
25. marts 2004 - 08:09 #7
Tak for svarene. Smid lige nogle svar, så jeg kan få fyret pointene af... :)