Avatar billede klug Nybegynder
31. januar 2004 - 15:48 Der er 7 kommentarer

Navn i Win 2000

Hej,

Jeg har lige fået Win 2000 ind på min computer, og under installationen kom jeg til at skrive forkert i mit navn, er der en mulighed for at rette dette, eller skal jeg "om-installerer" det hele ???
Avatar billede zinus Nybegynder
31. januar 2004 - 16:00 #1
Næ, lav du bare navnet om og genstart.
Avatar billede zinus Nybegynder
31. januar 2004 - 16:00 #2
eller er det ikke navnet på selve maskinen?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
31. januar 2004 - 16:03 #3
start -> kør  regedit -> søg efter det navn du skrev da du installere PC'en
så skal du ændre det forkerte navn og til det korrekte.

husk at tag backup at regdatabasen før du ændre noget *bare for en sikkerhedsskyld*
du tager backup ved at gå i register -> exporter -> gem den et sted du ved
Avatar billede kenp Novice
31. januar 2004 - 16:04 #4
jeg tror det er brugernavnet!

opret en ny bruger med det rigtige navn (husk at gøre den til administrator)

også kandu logge ind med det fremover, du kan så slette den anden igen.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
31. januar 2004 - 16:08 #5
det jeg beskriver 31/01-2004 16:03:59 er til at ændre navnet på den person der er skrevet som ejer af den licens (det navn der står hvis du højre-kliker på denne computer og vælger egenskaber -> det navn der står under registeret til: )
Avatar billede klug Nybegynder
31. januar 2004 - 16:23 #6
->rkhdk, det var lige det som jeg mente, tak for hjælpen
Avatar billede klug Nybegynder
31. januar 2004 - 16:26 #7
->rkhdk, Jeg kan ikke give dig point lige nu - ved ikke hvorfor, men du skal nok få dem, når det bliver muligt.