Avatar billede nt_guy Nybegynder
25. januar 2001 - 16:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Serveren gik kold!

Hmm trist, min NT_Server er lige gået kold, pludselig stod der bare noget med memory dump, den talte op til 100 og slukkede. Jeg prøvede at starte den igen, men det samme skete da jeg kom til logon screen\'en. Jeg må have panikket og jeg smed min rescue disk i. Og nu kan maskinen ikke logge på...! jeg kan kun vælge workgroup og administrator virker ikke og ingen andre brugere kan jeg logge på med...! hvad fanden skal jeg gøre?
Avatar billede bacardil Nybegynder
25. januar 2001 - 16:34 #1
Reinst. WinNT
Avatar billede nt_guy Nybegynder
25. januar 2001 - 16:35 #2
DET ER EN SERVER.... det ligger usvislig mange informationer derpå, bruger profiler, antal 110+.
Avatar billede trille Nybegynder
25. januar 2001 - 16:35 #3
Prøv at vælge \"Last known good configuration\" fra bootmenuen.

:o) Claus
Avatar billede nt_guy Nybegynder
25. januar 2001 - 16:37 #4
hvordan for jeg den frem, er det ikke noget med f8?
Avatar billede moa Nybegynder
25. januar 2001 - 17:10 #5
Bacardil har altså lidt ret! Du kan installere en winnt i en anden folder end default, det burde der ikke ske noget ved! - og når du så først er inde, kan du jo efterfølgende \"rode\" lidt rundt og se om det ikke var muligt at få den eksisterende NT til at fungere igen
Avatar billede nt_guy Nybegynder
25. januar 2001 - 17:13 #6
Problemet er at jeg kun har 200 mb ledig plads.! hmm men jeg kan bare smide en ny i... prøver lige!
Avatar billede nt_guy Nybegynder
25. januar 2001 - 17:14 #7
ny i = harddisk!
Avatar billede trille Nybegynder
25. januar 2001 - 17:22 #8
Du skal blot trykke på [space] under opstarten! ...så får du nedenstående menu frem:

    Hardware Profile/Configuration Recovery Menu

This menu allows you to select a hardware profile
to be used when Windows NT is started.

If your system is not starting correctly, then you may switch to aprevious system configuration, which may overcome startup problems.
IMPORTANT: System configuration changes made since the last successfulstartup will be discarded.

    Original Configuration
    some other hardware profile

Use the up and down arrow keys to move the highlight
to the selection you want. Then press ENTER.
To switch to the Last Known Good Configuration, press \'L\'.
To Exit this menu and restart your computer. press F3.

Her skal du vælge \'L\'

Og trykke enter!

Venligst,
Claus
Avatar billede nick-rasmussen Nybegynder
26. januar 2001 - 14:09 #9
Prøv at se om serveren har glemt dine brugere og passwords inden du geninstallere Serveren.
Hvis din server kører FAT/FAT32 kan du prøve at boote på en alm. bootdisk. når den er kommet op prøver du at gå ind i denne mappe WINNT\\SYSTEM32\\CONFIG\\
her finder du en fil der hedder SAM denne kopiere du ud på en diskette.
Find nu et program som kan cracke denne fil foreksempel Lophtcrack for at se om den nu har glemt dine brugere og passwords....
Avatar billede nt_guy Nybegynder
27. januar 2001 - 15:18 #10
Hmm last known profile kunne ikke hjælpe mig...! og den havde slettet SAM file...! lort nu skal jeg lave 110 brugere igen... hmm næste gang tror jeg lige at jeg laver et image for en sikkerheds skyld ;-(