Avatar billede kennovs Nybegynder
29. januar 2004 - 10:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Autocad bog?

Hey!

jeg sidder her og skal have printet nogle autocad opgaver ud... altså med tekst og alt muligt ligesom i en bog?
Findes der noget af det på nettet?? Helst på dansk!

Kenneth
Avatar billede sorensfar Nybegynder
29. januar 2004 - 10:42 #1
ØHHH
- hvad mener du liiiige ????
Har DU lavet opgaver, som skal printes ud, eller fisker du efter opgaver til andre, så du selv slipper for at lave dem. Eller hvad er det lige du mener?
Avatar billede kennovs Nybegynder
29. januar 2004 - 11:09 #2
Øh, nej, opgaver man kan sidde og laver når man har printet dem ud
Avatar billede sorensfar Nybegynder
29. januar 2004 - 11:14 #3
Jeg er bange for, jeg ikke blev meget klogere. Kan du ikke give et eksempel?
Avatar billede kennovs Nybegynder
29. januar 2004 - 11:15 #4
Du kender godt Atucad 2000 bogen, det er en bog man kan få eller faktisk købe. Der står lidt om autocad hvordan det virker... også er der nogle opgaver i som man kan sidde og løse.... det er sådan nogle opgaver jeg søger
Avatar billede cerb Nybegynder
29. januar 2004 - 11:18 #5
evt lån bogen på dit lokale bibliotek
Avatar billede kennovs Nybegynder
29. januar 2004 - 11:18 #6
jeg har bogen... men vil have nogle andre opgaver nu
Avatar billede sorensfar Nybegynder
29. januar 2004 - 12:08 #7
Jeg tror ikke, der findes noget på dansk, men her er ihvertfald en side, som har samlet en masse links til tutorials (øvelser). Jeg tror dog nok, at de fleste handler om, hvordan man bruger Autocad.

http://www.llpsite.com/tutor.htm
Avatar billede cerb Nybegynder
29. januar 2004 - 13:07 #8
Så er de næste opgaver du kan lave : Find nogle ting du vil prøve at tegne op i 3 afbildninger, det er den bedste måde at lærer at tegne i cad, prøv evt at lege med andre måder at tegne på, f.eks brug andre genveje, find og lær de genveje der er ved f.eks at trykke L + enter for at tegne en streg, co + enter for at kopiere osv osv.
Avatar billede michael-k Nybegynder
30. januar 2004 - 18:02 #9
Du kan da godt få en opgave af mig, får masser af dem ude på skolen for tiden.

Maskin, byg og 3d du bestemmer selv.

Du får selvfølgleig mål osv. på et emne, så skal jeg gerne rette den ;)

Kommer så til at tænke på om du har tjeck på lag, streg tykkelser, streg typer, osv. det kunne være en ide at sætte sig ind i, så du kan lave noget andre også kan læse ?

Ved ikke om du kan finde de danske standarter på nettet, hvad det angår, eller skal jeg gerne smide noget matriale online du kan kigge på.
Avatar billede kennovs Nybegynder
02. februar 2004 - 07:18 #10
Michael-k----> Du er bare kanon, jeg har lidt forstand på tykkelse og alt det der... du må gerne sende nogle Byg tegninger..... og gerne lidt læsestof også.. :-)
Avatar billede michael-k Nybegynder
02. februar 2004 - 11:23 #11
Okay jeg skal lige have samlet lidt materiale så, og have scannet det ind, det bliver nok først Onsdag eller Torsdag.

Du får bygge lagene så, de overholder dansk standart, så de skulle være gode nok :)

Vi har en bygge opgave som vi tager i dele, først fundament og slutter af med tagrygning . Til sidst sætter vi det hele sammen til et helt hus. Den kan du få med.

Så er der da lidt :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
05. februar 2004 - 08:11 #12
Har du en mail ?
Avatar billede kennovs Nybegynder
17. marts 2004 - 09:01 #13
lukket!