Avatar billede monic Nybegynder
29. januar 2004 - 09:07 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Punktopstilling i Word 2002

Jeg har slået punktopstilling til, men har et problem. Når jeg skifter linie vil jeg have den til at skrive 1.1 i stedet for 2.0. Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede rvm Nybegynder
29. januar 2004 - 09:10 #1
Gå ind i Formater/Punktopstilling og vælg Fanen Flere Niveauer - der kan du vælge den ønskede funktionalitet.
Avatar billede monic Nybegynder
29. januar 2004 - 09:11 #2
Der har jeg været inde, men kan ikke se hvad jeg skal krydse af for at den gør det rigtige.
Avatar billede mr.handstand Novice
29. januar 2004 - 09:12 #3
Når du står i punkt 1, og trykker ENTER, så giver den punkt 2.
Tryk én gang på tabulator-knappen. Herefter vil den foreslå et underniveau, fx. 1.1
SHIFT + tabulator vil tilsvarende flytte dig fra et underniveau til niveauet over.
Avatar billede herch Nybegynder
29. januar 2004 - 09:12 #4
Du vælger Format - Punktopstilling  - og faneblad "Flere Niveauer",
her kan du vælge med underpunkter
Hvis du vælger punkt 1. og tab-er ind kommer 1.1
Avatar billede mr.handstand Novice
29. januar 2004 - 09:14 #5
Hvis du ikke får det rigtige "format", dvs - den foreslår at underpunktet skal være et bogstav og ikke 1.1, SÅ er det at du må ind i formatering --> punktopstilling --> på engelsk hedder fanebladet "outline numbers" Det er tredje faneblad i XP. I hvert fald vil du se udseendet svarer til
1.1
1.2
osv
Avatar billede monic Nybegynder
29. januar 2004 - 09:16 #6
Hmm....der kommer altså ikke 1.1 når jeg tab'er - tværtimod laver den bare et enkelt hop og ikke andet.
Avatar billede monic Nybegynder
29. januar 2004 - 09:47 #7
okay, nu er jeg også med. Først enter og så tab. Tak for hjælpen!