Avatar billede florint Nybegynder
28. januar 2004 - 17:36 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Firewall foran server-problemer

Hej,
Jeg har lige hentet en server der har kørt hos en ven. Den var sat efter en Zyxel firewall med en ip adresse som hedder 192.168.1.XX. Nu har jeg sat den op hjemme hos mig selv, selvfølgelig på en anden IP, men sat op efter en Zyxel igen (det er sikkert den der er konf. forkert) med samme interne IP.

Serveren er en FreeBSD og der er ikke pillet....Admindelen kan jeg godt komme til med 192.268.....osv, men når jeg vil se på et af de domæner der ligger på serveren, så får jeg Zyxel´s login panel ???? Jeg har åbnet port 80 og port 21, og domænerne er peget over til min faste IP.

Er der en der kan give mig et forslag ????

Jeg er på den...:-)

Mvh
Avatar billede kenp Novice
28. januar 2004 - 18:24 #1
når du er logget ind på din zyxel så gør lige dette ;) det virker ihvertfald på 2 forskellige modeller så mon ikke det også virker på din! det er jo fordi at du vil tilgå din egenip fra wan, og det tillader den kun hvis du gør dette.

http://www.geertsen.dk/articles.asp?id=6
Avatar billede florint Nybegynder
30. januar 2004 - 08:16 #2
Hej kenp,
Det var ikke lige det der var svaret...desværre, men jeg har fået "hul" igennem til serveren ved at slå firewallen fra i første omgang. Jeg mangler at tillade port 80 i wan to lan firewall reglen.
Men hvor gør jeg det ??
mvh
Avatar billede kenp Novice
30. januar 2004 - 17:33 #3
det ved jeg desværre ikke lige
Avatar billede florint Nybegynder
30. januar 2004 - 17:44 #4
Okay - men jeg fandt selv ud af at lave en regel der tilader det. Firewall, configuration og hvilken port det drejede sig om.
Avatar billede florint Nybegynder
30. januar 2004 - 17:45 #5
lidt for ulejligheden
mvh