Avatar billede astengaard Nybegynder
26. januar 2004 - 12:51 Der er 1 løsning

Insert data i array

Jeg har oprettet en tabel i en Postgres 7.3.4 database, som består af to kolonner:
navn    varchar(40)
array  varchar[]

Men jeg kan ikke finde ud af at indsætte data i tabellen. Hvis jeg laver en
insert into testtabel (navn, array) values ('Test af array', {'Test1','Test2','Test3'})
så får jeg en parse error:
ERROR:  parser: parse error at or near "{" at character 62

Hvad gør jeg galt?
Avatar billede astengaard Nybegynder
26. januar 2004 - 15:58 #1
Never mind, jeg har fundet ud af det...
Mine enkeltpinger (') omkring arrayet stod forkert, så den rigtige insert-sætning var:
insert into testtabel (navn, array) values ('Test af array', '{Test1,Test2,Test3}')