Avatar billede smutti Nybegynder
24. januar 2004 - 20:07 Der er 26 kommentarer og
2 løsninger

Har Jeg en virus ?

Hej !
Jeg testede min pc på en online side..
Den fandt en der hedder:MPREXE32EXE.. Er der nogen der kender den ? Den skrev at der var sikkerheds risico ved den.
MVH
Smutti
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
24. januar 2004 - 20:13 #1
http://www.mp3-world.net/d/workshop/filesharing/mprexe32.shtml
det ser ud til at det er en virus,muligvis en der spredes via kazaa
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
24. januar 2004 - 20:15 #2
prøv med nyeste version af stinger http://vil.nai.com/vil/stinger/ og ellers med en onlinescan hos http://www.pandasoftware.com/
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
24. januar 2004 - 20:26 #3
hvis det er en trojaner og den har hentet nogle flere ting, er det muligvis ikke nok at scanne for virus. så må du i gang med spyware-værktøjer (tjek www.spywarefri.dk som er for cool). Jeg syns spybot er god. hvis du er i tvivl som spørg nogle af dem med forstand på hijack.
Avatar billede resist Nybegynder
24. januar 2004 - 21:17 #4
Du kan prøve at køre en HijackThis. Lad os se, hvad den indeholder.

Hent programmet her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
Klik på .exe filen, så kører programmet, klik på scan, klik på save log, kopier loggen og kopier loggen herind. Derefter kigger vi på loggen.
Lad være med at slette noget selv med HijackThis!

Hvilken onlinescanner brugte du?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
25. januar 2004 - 01:36 #5
Følg roligt det råd fra resist. Han er en af Team Spywarefri, og kan finde og fjerne dit utøj.

Aovergaard/Team Spywarefri
Avatar billede fromsej Praktikant
25. januar 2004 - 11:24 #6
Jeg er ret sikker på hvad det er du har fået, og hvis jeg har ret fjerner vi den enten i første hug eller i andet, men vi skal have den logfil for at se det.
Avatar billede nightraven Nybegynder
25. januar 2004 - 12:58 #7
Avatar billede fromsej Praktikant
25. januar 2004 - 13:15 #8
Nightraven, det er jeg ikke et sekund i tvivl om det er.*S*
Grunden til at jeg beder om den logfil er, at jeg gerne vil have enten be- eller afkræftet en mistanke.
Avatar billede nightraven Nybegynder
25. januar 2004 - 13:17 #9
Nej, det er jeg ikke i tvivl om, det var bare mere så du kunne læse om den...
Avatar billede fromsej Praktikant
25. januar 2004 - 13:20 #10
Ja tak, det vil jeg gøre med det samme, det er altid rart at være på forkant. :o)
Avatar billede nightraven Nybegynder
25. januar 2004 - 16:28 #11
Ja, jo før jo bedre....
Avatar billede smutti Nybegynder
25. januar 2004 - 18:57 #12
Tak for jeres råd..alle sammen ! Jeg har prøvet lidt af hvert. Jeg testede X-Clean.Den fandt noget som jeg slettede. Så testede jeg igen hos Euro trust den fandt stadig MPREXE32EXE.. Så prøvede jeg Panda Virus online scan..Den fandt en hel anden virus som den klarede..
Nu må jeg se på euro trust om den først omtalte stadig er der..
Så jeg vender tilbage.. Hilsen Smutti
Avatar billede smutti Nybegynder
25. januar 2004 - 18:58 #13
Jeg glemte at sige at det var Panda virus scan der fandt en anden virus..
Avatar billede fromsej Praktikant
25. januar 2004 - 19:19 #14
Prøv det dog, det skader ikke, og der er en god chance for vi kan hjælpe ud fra det.
Avatar billede smutti Nybegynder
25. januar 2004 - 19:28 #15
Nu prøvede jeg endnu en online viruscan..den fandt en: A0039215.CPY ??
Det er da noget mystisk noget..?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
25. januar 2004 - 21:25 #16
Mener stadig du skal følge det råd fra resist, ellers kommer du ikke ud af det her. Har du egentlig slået systemgendannelse fra før du scanner - hvis ikke så bliver du jo ved med at gendanne dit virus. Men ok det er jo din computer. Det er jo alle sådanne små råd vi kan give dig, så du slipper af med dit virus, så tag du bare imod den hjælp vi tilbyder dig.
Avatar billede fromsej Praktikant
25. januar 2004 - 22:10 #17
Jeg er stået af her, enten får vi den log, eller også er det spild af tid at blive ved.
Avatar billede smutti Nybegynder
25. januar 2004 - 23:41 #18
Hej !
Jeg kunne ikke åbne filen "hijackthis"..
Så jeg kan vist ikke skaffe den logfil..?
Jeg prøver lige en scanning hvor jeg slår systemgendannelse fra..
Avatar billede smutti Nybegynder
26. januar 2004 - 00:17 #19
Det ser ud til at mit probelem blev løst,da jeg slog systemgendannelsen fra.
Så det er jo fint nok !
Tak for hjælpsomheden..alle !
Hilsen Smutti
Avatar billede aovergaard Nybegynder
26. januar 2004 - 00:34 #20
Så må jeg jo hellere ligge et svar som du kan acceptere, når det nu var det der skulle til for at kunne få dig renset. *S*
Avatar billede aovergaard Nybegynder
26. januar 2004 - 00:55 #21
Med hensyn til at du ikke kunne åbne hijackthis filen, så skal du åbne notesblok, og så derfra åbne filen fra HiJack, så kan du godt. *S* Du er stadig velkommen til at lægge den herind til tjek. Men det var fint at den oplysning ang. systemgendannels hjalp dig. Der kan stadig ligge smårester, som vi så kan fjerne efterfølgende.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
31. januar 2004 - 12:39 #22
Hallo!!!! Hvordan går det?
Avatar billede smutti Nybegynder
01. februar 2004 - 13:16 #23
Det går da fint..Jeg har lige formateret mit c drev..det trængte til det så der er ikke nogle grimme ting tilbage.Hvordan lukker man spørgsmålet og giver point.
Det kan jeg ikke helt gennemskue..
Tak for hjælpen og interressen.
Hilsen smutti
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
01. februar 2004 - 13:57 #24
hvis du synes nogle her har hjulpet dig, giver du dem lidt point. ellers lægger du selv et svar og tager dem.
Avatar billede smutti Nybegynder
01. februar 2004 - 15:45 #25
Hvordan giver man point..det kan godt være jeg er lidt "halvdum"..men kan altså ikke finde noget om det..
Avatar billede smutti Nybegynder
01. februar 2004 - 15:47 #26
jeg syntes at aovergaard skal have point..men kan ikke finde ud af hvordan jeg giver dem ???
Avatar billede bredker Nybegynder
01. februar 2004 - 15:50 #27
dem har du givet til hende
Avatar billede aovergaard Nybegynder
01. februar 2004 - 17:57 #28
Takker for point jeg har fået dem nu ;)
Man markere bare den, eller dem som skal have point, og klikker på acceptere. - Mere så du ved det til en anden gang *S*