Avatar billede r3ptile Nybegynder
24. januar 2004 - 14:32 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Stemmer og visse effekter forsvinder i spil

Jeg har et problem, i flere nye spil forsvinder baggrundslydene, stemmer osv. pludseligt i et stykke tid, hvorefter de så kommer tilbage.
Der er kun lydene fra våben, hop osv. tilbage.

Dette sker i Splinter Cell, Prince of Pershia og i LOTR:RoTK er der overhovedet ikke lyd på intro-filmene eller ingame, så ved ikke helt om det er samme grund.

Mit lydkort er et Realtek® ALC650 6CH w/built in HP amplifier med
Integrated APU(Audio Processor Unit) SoundStorm?/ Dolby® Digital (AC-3) Encoder.

Kortet er indbygget i mit ASUS nForce 2 bundkort og jeg bruger nForce 2 driver v. 3.13, hvilket Prince of Pershia's readme anbefaler. Derudover har jeg DirectX 9 (Installeret fra nyeste pcp dvd), nyeste grafikkortsdriver (Gef4ti4200) og min bios er up-2-date.

Der er ikke noget galt med mine højtalerne og jeg har i alle spil prøvet at ændre lyd-indstillingerne (Har slået EAX fra og til osv.)

:'(
Avatar billede tobias28 Praktikant
24. januar 2004 - 14:39 #1
og det er orig. spil? For hvis det ikke er har vi straks svaret!
Avatar billede magictouch Nybegynder
24. januar 2004 - 18:45 #2
Prøv at disable 3D sound
Avatar billede r3ptile Nybegynder
25. januar 2004 - 01:19 #3
Ja, det er alle sammen originale spil. Lyden hakker også i Far Cry demoen, har jeg lige fundet du af.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
25. januar 2004 - 01:24 #4
Opdater din lyd/grafikdriver og brug nyeste directX !
Avatar billede r3ptile Nybegynder
25. januar 2004 - 01:26 #5
victor, jeg har nyeste.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
25. januar 2004 - 01:33 #6
Ok - (det har mange ikke)
men må tilstå, at jeg havde overset du på forrygende vis havde gjort opmærsom på det.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
25. januar 2004 - 01:35 #7
Har du prøvet magictouch's forslag - lyder ikke helt tosset ?
Avatar billede r3ptile Nybegynder
25. januar 2004 - 12:41 #8
I f.eks. FarCry er der ikke en indstilling som hedder 3D sound, har ikke lige nået at prøve det i de andre spil.
Avatar billede magictouch Nybegynder
25. januar 2004 - 13:11 #9
Ok. Prøv i directx indstillingerne
Avatar billede r3ptile Nybegynder
25. januar 2004 - 14:32 #10
I DiretX Diagnostic Tools?
Avatar billede magictouch Nybegynder
25. januar 2004 - 19:56 #11
Ked af ventetiden, hvis du ikke har prøvet det i  DiretX Diagnostic Tools
så er det i sound, der er en en skyder, prøv dig frem med den, du kan jo starte med den helt til venstre.
Avatar billede r3ptile Nybegynder
25. januar 2004 - 20:06 #12
Der er ikke noget med 3D Sound i DirectX diagnostic og kan ikke finde nogen indstilling i den stil du nævner i Lyd-indstillinger.
Avatar billede tobias28 Praktikant
25. januar 2004 - 20:36 #13
http://www.realtek.com.tw/downloads/dlac97-2.aspx?lineid=5&famid=12&series=8&Software=True

er det denne driver? For mig at se er det den nyeste, og det er altså version 3,54

mvh. Tobias

Håber det hjælper!
Avatar billede tobias28 Praktikant
25. januar 2004 - 20:40 #14
ved bare ikke lige om det duer hvis det er indbygget....håber!
Avatar billede magictouch Nybegynder
25. januar 2004 - 20:47 #15
Dxdiag? der er også et godt hjælpeprogram. Er der ingen muligheder for at "skrue" ned for performance i spillet?
Avatar billede r3ptile Nybegynder
25. januar 2004 - 20:55 #16
tobias den 3.13 version jeg snakker om er samlingen af drivere til bundkortet, jeg har prøvet den der uden det virkede.

Pludselig hakkede lyden ikke i Far Cry mere, har puslet med lydindstillinger hele dagen så ved sgu ikke hvad jeg har gjort.

Dxdiag er DirectX Diagnostic.
Avatar billede magictouch Nybegynder
25. januar 2004 - 21:03 #17
Du har nok gjort det rigtige*S*
Avatar billede r3ptile Nybegynder
25. januar 2004 - 21:29 #18
Ja, men har stadig problemer i de andre spil, også hvis jeg slår 3d sound fra.
Avatar billede magictouch Nybegynder
25. januar 2004 - 21:42 #19
Har du patchet spillene, her er til P.o.P:http://www.avault.com/pcrl/patches_temp.asp?patch=pop3d
Avatar billede r3ptile Nybegynder
26. januar 2004 - 00:07 #20
Okay jeg prøvede alligevel hvad tobias foreslog og indtil videre har jeg ikke haft problemer! Jeg accepterer dit svar efter jeg har spillet lidt mere :)
Avatar billede r3ptile Nybegynder
26. januar 2004 - 22:10 #21
YES, det fucking virker! TUSIND tak til jer alle, men selvfølgelig især til tobias :)