Avatar billede cstern Nybegynder
24. januar 2001 - 14:48 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Indsættelse af xml data i Access DB vha Visual Basic

Jeg efterlyser en kode der kan:

1) tage en fil indeholdende data i xml-format
2) lægge data ind i en tilhørende Access database.
kildefilen hedder submit.xml, databasen masterbase.mdb (Access2000) og tabellen i databasen hedder sampledata.

Jeg vil gerne have en funktionel VB kode som kan klare dette. M.a.o. de mange point tilfalder den eller de der kan give mig en kode som i princippet bare skal pastes ind i en VB form med en enkelt knap... (det vil altså også sige at et link ikke er godt nok eller en kodestump hvor man skal finde ud af at initialisere dette og hint).

Se forhistorien her: http://www.eksperten.dk/spm/41691
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
24. januar 2001 - 15:18 #1
Hejsa :-)

Kan du give et eksempel på koden dr skal parses, hvad der skal læses og hvad der skal smides væk ?
Avatar billede cstern Nybegynder
24. januar 2001 - 15:57 #2
jeg sender dig en fil pr. email
Avatar billede cstern Nybegynder
24. januar 2001 - 15:59 #3
PS. husk at jeg helst vil have det med MS-værktøjerne, alstå f.eks. ADO 2.5 og MS-XML bibliotekerne. På den måde bliver det ikke en customized løsning, men en mere generel.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
24. januar 2001 - 16:06 #4
MS-XML bibliotekerne ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
24. januar 2001 - 16:07 #5
Det bliver ikke en decideret customized løsning .. tror jeg
Avatar billede cstern Nybegynder
24. januar 2001 - 16:23 #6
MS-XML: her tænker jeg i første omgang på ADO 2.5. Derudover findes der forskellige pakker man kan downloade fra MSDN. Jeg er nu ikke sikker på at andet end ADO 2.5 er nødvendigt.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
24. januar 2001 - 16:27 #7
ADO 2.5 med det mener du database connection, recordset\'s etc., ikke ? Altså at man bruger ADO (SQL) til at trækker data ud/lægge ind ?
Avatar billede cstern Nybegynder
24. januar 2001 - 16:38 #8
yep. ActiveX Data Objects. Det har nemlig indbygget support for XML (når versionen er 2.5 eller højere)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
24. januar 2001 - 16:41 #9
*S* se det har jeg minus forstand på ... ;o)
Avatar billede cstern Nybegynder
24. januar 2001 - 16:44 #10
Nåeh - det kan du vel få ;-))
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
24. januar 2001 - 16:49 #11
*GG* tjae ..
Avatar billede jennemaan Nybegynder
24. januar 2001 - 19:56 #12
cstern > send xml filer, access.mdb osv til Jens@Woeste.dk

Så skal jeg nok pølse en løsning sammen til dig.

/Jennemaan
Avatar billede cstern Nybegynder
24. januar 2001 - 21:42 #13
er sendt
Avatar billede cstern Nybegynder
24. januar 2001 - 21:43 #14
hov -det var ikke meningen jeg selv skulle svare. Nå, men du skal nok få pointene hvis jeg får noget brugbart, don\'t worry.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. februar 2001 - 00:32 #15
hmm .. vi har d. 21 i dag såååe mon ikke det er tid til at lukke spm ?
Avatar billede cstern Nybegynder
21. februar 2001 - 00:40 #16
jow - det er det da. Jeg havde regnet med at få en stump kode fra jennemaan der viste generelt hvordan man fikser den med at tage en XML fil og lægger den ned i en database. Jeg har fået noget der viser hvordan man ser sine XML data i et treeview (txview) - fint nok, bare ikke lige det jeg havde spurgt om. Så derfor tildeler jeg ham 100 p og sætter resten i banken til der måske kommer et bidrag en af dagene, så smider jeg resten til rette vedkommende.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. februar 2001 - 01:07 #17
:o)

ka\' jeg få en kopi af det der XML i treeview ?
Avatar billede cstern Nybegynder
21. februar 2001 - 01:09 #18
sure. graver det lige frem. Går ud fra det er i orden med jennemaan(?)