Avatar billede tkjerulf Nybegynder
21. januar 2004 - 00:53 Der er 7 kommentarer

phpnuke, opsætning.

Hej derude, jeg har installeret apache, php som apache modul, og netop installeret phpnuke i mit localhost directory... jeg er ny inden for samtlige af disse produkter (god start ik...) :-)
når jeg skriver: http://localhost/index.php
får jeg flg fejl: (nogle ideer:-) til hvordan jeg kommer videre?

Notice: Undefined variable: HTTP_USER_AGENT in C:\troels\mainfile.php on line 16

Notice: import_request_variables(): No prefix specified - possible security hazard in C:\troels\mainfile.php on line 39

Notice: Undefined variable: forum_admin in C:\troels\mainfile.php on line 69

Notice: Undefined variable: inside_mod in C:\troels\mainfile.php on line 72

Notice: Undefined variable: inside_mod in C:\troels\db\db.php on line 44

Fatal error: Call to undefined function: message_die() in C:\troels\db\db.php on line 88
Avatar billede technodance.dk Nybegynder
21. januar 2004 - 07:30 #1
phavd version er phpnuke er det??
Avatar billede avminarm Juniormester
21. januar 2004 - 09:37 #2
du har nok ændret i config filen til phpnuke der hvor der står "prefix" skal den hedde "nuke"

prøv lige at tjekke om du har de rigtige oplysninger i config fil, og har du oprettet databasen?
Avatar billede tkjerulf Nybegynder
21. januar 2004 - 11:27 #3
avminarm, ja undskyld... men jeg kan ikke lige finde en config fil til phpnuke
det er version 6.9 af phpnuke

det er korrekt jeg ikke har oprettet databasen endnu, men det kommer når jeg har set en enkelt php side virke :-)
Avatar billede tkjerulf Nybegynder
21. januar 2004 - 11:58 #4
jeg har nu fået php op at kører, men kan fortsat ikke få databasen til at virke...? skal jeg "bare oprette" en ny tom db der hedder nuke? i mysql
Avatar billede avminarm Juniormester
21. januar 2004 - 12:30 #5
ja du kan kalde den hvad du vil - evt kan du have stor glæde af "phpmyadmin"

men er der ikke en fil der hedder config.php ?? et eller andet sted
Avatar billede tkjerulf Nybegynder
21. januar 2004 - 12:45 #6
har nu oprettet en tom db der hedder "nuke", men får fortsat ovenstående fejl.

config.php, er rettet til:$dbhost = "localhost";
$dbuname = "root";
$dbpass = "";
$dbname = "nuke";
$prefix = "nuke";
$user_prefix = "nuke";
$dbtype = "MySQL";
$sitekey = "SdFk*fa28367-dm56w69.3a2fDS+e9";
$gfx_chk = 0;

men når jeg kører: localhost:8080/admin.php får jeg:

jeg er ikke sikker på hvad der går galt, men murphy lever her... :-)

Notice: Undefined variable: HTTP_USER_AGENT in C:\troels\mainfile.php on line 16
Notice: import_request_variables(): No prefix specified - possible security hazard in C:\troels\mainfile.php on line 39
Notice: Undefined variable: forum_admin in C:\troels\mainfile.php on line 69
Notice: Undefined variable: inside_mod in C:\troels\mainfile.php on line 72
Notice: Undefined variable: inside_mod in C:\troels\db\db.php on line 44
Avatar billede avminarm Juniormester
22. januar 2004 - 10:25 #7
Du skal have lagt databasen op - det duer ikke at den er tom?? - der er en fil med PHPnuke der hedder etellerandet.sql - den kan du importere vi phpmyadmin + du skal være sikker på disse oplysninger er rigtige:

$dbhost = "localhost";
$dbuname = "root";
$dbpass = ""; //????? skal der ej være password