Avatar billede palamo Nybegynder
17. januar 2004 - 20:42 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Hvilket grafikkort til under 2000kr kan anbefales?

Hej
Jeg står og skal have et grafikkort til under 2000kr. Hvilke kort kan anbefales, når det eneste vigtige er performance? Er ligeglad med udgange osv?
Avatar billede zhark Nybegynder
17. januar 2004 - 20:51 #1
Jeg vil mene FX5900 ultra er et godt kort
Avatar billede zhark Nybegynder
17. januar 2004 - 20:55 #2
Om igen, jeg mente FX5700 ultra - under 2000 :)
Avatar billede panth Nybegynder
17. januar 2004 - 21:09 #3
Jeg ville mene at der ikke er nogen grund til at gå efter de dyre producenter.
man kan sagtens score ligeså god performance med et af de "billige" kort.

hvis man skal have et godt grafikkort skal man se på hvor mange RAM kortet har, hvor hurtig clockhastighed er, og sidst men ikke mindst hvilke AGP hastighed kortet understytter... dog understytter alle nye kort X8 AGP, men findes stadig nogle få der ikke gør.
Så er der ikke andet for end at sammenligne kortene og finde det bedste, til billigste penge, for ingen grund til at betale mange penge for et kort som er fuldstændig identisk med et der ikke koster så meget, da de yder det samme.

brug www.edbpriser.dk som udgangspunkt og sammenlign kortene.

Hvis jeg skulle skifte grafikkort, ville jeg invistere i et kort som Albatron FX5600EQ (GeForce FX 5600). (koster ca. 1000,-)
Held og lykke med købet håber du får et godt grafikkort, uden at give for mange penge for det.
Avatar billede lowas Nybegynder
18. januar 2004 - 14:02 #4
er total enig med panth et geforce FX 5600 er et godt bud dog gerne med XT eller ultra§§