Avatar billede passat Nybegynder
17. januar 2004 - 13:59 Der er 7 kommentarer

Båndbredde - 20%

Nu har jeg kørt Winxp pro. i en del år på en gammel 600mhz Pc,og har haft en download på en 820 kbps og en ca 240 kbps upload,med
en 512/256 forbindelse via arrownet (fællesantenne),og det er jo
temmelig fint.Nu har jeg så købt en Medion 8080 xl i Aldi med
Winxp Home edition,og nu ligger den på 650 kbps i download og 240 i upload.Hvad er det der æder min download ?.I Winxp Pro havde jeg godt nok begrænset båndbredden til 0% via gpedit.msc
osv. men det kan jo ikke i home edition.
Avatar billede riversen Nybegynder
17. januar 2004 - 14:02 #1
du betaler for 512kbps og får 650kbps... hvad har du at klage over?

måske der tilfældigvis er mere belastning på netværket
Avatar billede resten Nybegynder
17. januar 2004 - 14:02 #2
Klik på start-kør og her skriver du gpedit.msc

Gå så ind under Computerkonfiguration
Administrative skabeloner
Netværk
QoS-pakkeplanlægning
Egenskaber for Begræns reservebar båndbredde
Aktiver og sæt de 20% til 0
Her efter lukker du vinduet ned og genstarter din pc.
Avatar billede passat Nybegynder
17. januar 2004 - 14:10 #3
Det kan man jo ikke i WinXP Home.
Avatar billede ducks Nybegynder
17. januar 2004 - 14:34 #4
512/256 der vil du have 60kb/s ned og 30kb/s op - men du har 650 ned og 240 op, så er det da fint, ligegyldigt om det er dårligere end før.
Avatar billede sjanten Nybegynder
17. januar 2004 - 14:47 #5
ja ja og i kina spiser de hunde
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. januar 2004 - 14:55 #6
Der er ingen danske udbydere der understøtter Quality of service (QoS) endnu, så at disable QoS vil ikke have effekt.
Avatar billede sjanten Nybegynder
17. januar 2004 - 15:33 #7
Jamen John er der så nogen forklaring på at den
går ned i hastighed.