Avatar billede kaffekop Nybegynder
17. januar 2004 - 12:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Login på side med frames

Jeg har en side som består af 3 frames, en top, en venstre menu og en frame med hoved indhold i højre side. Jeg har i venstremenuen et link til et login som kommer i højre side, og når man logger ind skal der komme en ny venstre menu, altså en ny side med 3 nye frames. Som det er nu kommer de 3 nye frames inde i den eksisterende hoved frame, dvs at der faktisk er to frameset, og det holder jo ikke.

Hvordan laver jeg det så det nye frameset erstatter det andet frameset så der kommer en ny venstre menu-frame som kan benyttes af dem som logger ind? Håber jeg har forklaret det godt nok...
Avatar billede fun22 Nybegynder
17. januar 2004 - 12:55 #1
du sætter bare target til "_top" når du linker til det nye frameset, så skifter den hele siden ud med den nye...
Avatar billede kaffekop Nybegynder
17. januar 2004 - 13:05 #2
Ok, kan det også lade sig gøre når det er en Response Redirect som linker til den nye side? Jeg har jo et asp script som checker brugernavn og adgangskode....
Avatar billede fun22 Nybegynder
17. januar 2004 - 13:12 #3
Skulle virke. Har ikke testet det.

response.write "<script language=""javascript"">"
response.write "<!--"
response.write "top.location.href='SIDEN_DEN_SKAL_LINKE_TIL.ASP';"
response.write "//-->"
response.write "</script>"
response.end
Avatar billede kaffekop Nybegynder
17. januar 2004 - 13:49 #4
Det sidste virkede ikke, men jeg satte "target="_top") ind i formaction i den formular som sender brugernavn og adgangskoden videre til asp scriptet, og det virker.
<form method = "post" action="login_check.asp" target="_top">

Du får points fordi du satte mig på sporet med "target="_top"

Tak for hjælpen...
Avatar billede kaffekop Nybegynder
17. januar 2004 - 13:51 #5
Så skal du vist komme med et svar, så du kan få point :-)
Avatar billede fun22 Nybegynder
17. januar 2004 - 13:53 #6
Svar! hvad side er du ved at lave?