Avatar billede mortenhammer Nybegynder
14. januar 2004 - 23:03 Der er 10 kommentarer

Bærbar - Intel Pentium 4 processor el. Mobile Intel Pentium4

Jeg står og skal til at købe ny computer (laptop) Spørgmålet er bare om det skal være en Mobile processor eller ikke. Hvad kan bedst betale sig og hvad er forskellen. Den alm. er 2,66 GHZ, den mobil er 3,06.. Hvad er mest fornuftig at køre mht prisen. For den mobile er lige 2500 dyrer! ??
Avatar billede espersen Novice
14. januar 2004 - 23:08 #1
lig her : http://www.eksperten.dk/spm/450634

tag en centrino-model istedet !
Avatar billede tjay8 Nybegynder
14. januar 2004 - 23:09 #2
det kommer meget an på hva du skal bruge din laptop til for den alm. pentium 4 processer vil typisk bruge noget mere batteri end den mobile processer så hvis du skal kunne bruge din laptop længe ude strøm så køb den mobile men hvis det ikke er mere end en halv time ad gangen så kan du lige så godt købe den alm. hvor du vil kunne få den billigere og med bedre yde evne
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. januar 2004 - 23:18 #3
Enig - vælg en Centrino m. 1.6/1.7 GHz cpu og du kommer op på en ydelse der modsvarer en P4/P4 Mobile CPU på ca. 2.6 - 2.8.

men det kunne da være rärt at vide hvilken bærbar du har kigget på + evt. et link til den.
Avatar billede mortenhammer Nybegynder
14. januar 2004 - 23:46 #4
http://www1.euro.dell.com/content/products/compare.aspx?c=dk&id=inspn&l=da&s=dhs

Det er en 5100 eller en 5150 jeg overvejer.. Hvad syntes i ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. januar 2004 - 00:00 #5
Syntes du skulle overveje det nøje :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. januar 2004 - 00:07 #6
de skriver jo FRA - priser - tjek lige den ud. jeg kan ikke få 5100´eren ned på den pris Dell selv skriver?
Avatar billede mortenhammer Nybegynder
15. januar 2004 - 11:39 #7
Jow det kan du sagtens... Du kan bare vælge deres forsikring fra.. Det er derfor..
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. januar 2004 - 18:54 #8
ok.... den ser mig bare noget snallet ud.
Avatar billede espersen Novice
05. oktober 2004 - 17:07 #9
hvordan går det ?  husk at acceptere et eller flere korrekte svar
Avatar billede espersen Novice
12. marts 2005 - 22:38 #10
husk at lukke spørgsmålet ved at markere et/flere navne herude til venstre og klikke på Acceptér ;o)