Avatar billede spiritusanta Nybegynder
14. januar 2004 - 19:05 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Hvilket format er .mdb databaser

Hej
Har set at man kan oprette .mdb databaser i Access, men hvilke typer databaser er det, der har dette efternavn?
Ved at f.eks. .db er paradox databaser
Men hvad er så .mdb?
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. januar 2004 - 19:05 #1
Access
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
14. januar 2004 - 19:06 #2
Men er access en egentlig database form?
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. januar 2004 - 19:07 #3
Hvad skulle det ellers väre?
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2004 - 19:07 #4
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
14. januar 2004 - 19:15 #5
Hmm som jeg kan se udfra hjemmesiden, er det ikke microsoft, der har opfundet den.
Så sprøgsmålet er om der findes flere versioner af mdb databaser?
Avatar billede trer Nybegynder
14. januar 2004 - 19:24 #6
Fil extension .mdb er Access. Navnen på den type databaser er IKKE MDB men faktisk en JET database.

Den MDB database I finder der på nettet er blot en database som har et navn der matcher den fil-extension som Microsoft benytter på Access.
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
14. januar 2004 - 19:29 #7
hvis man skal rette noget i den database hva for et program skal ma så bruge
Avatar billede trer Nybegynder
14. januar 2004 - 19:39 #8
grise_bassen> Microsoft Access

Den anden er ikke en du har liggende lokalt...
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
14. januar 2004 - 20:07 #9
grise_bassen: Vil lave mit eget program til formålet, skulle bare lige finde ud af hvilket format .mdb var :)
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
15. januar 2004 - 12:28 #10
ok jeg skulle nemlg rette i en database som jeg har downloadet men kan ikke finde et program som kan
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
15. januar 2004 - 12:45 #11
Men findes der så nogle .mdb databaser, der er mere stabile end andre.... eller er det bare det samme?
Avatar billede trer Nybegynder
28. januar 2004 - 12:31 #12
Alle .mdb filer er Microsoft Access - og der er ikke noget specielt godt at sige om stabilitet uanset version.
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
17. maj 2004 - 21:39 #13
michael stim vil du have point?
Avatar billede michael_stim Ekspert
17. maj 2004 - 22:35 #14
okay, havde glemt dette spörgsmål:o)
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
17. maj 2004 - 22:41 #15
Havde jeg også, var lige inde for at se om jeg havde nogle gamle spørgsmål liggende og fandt så lige det her :)

Tak for hjælpen :)