Avatar billede dr-dew Nybegynder
13. januar 2004 - 18:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Backup løsning

Vi står for at skulle have backupløsning på en server hos en lille virksomhed, der primært bruger serveren til printserver samt regnskabsserver (Concorde C4).

Hvilken (forholdsvis) billig løsning er at foretrække?? Vi har kraftigt overvejet et RAID mirror, men er det en løsning der "holder"??

Mvh Morten Nielsen
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. januar 2004 - 19:09 #1
RAID Mirror som backup?

I min terminologi er en backup der tages hver dag ved midnatstid når belastning på serveren er mindst + denne backup er primært på en form for bånd (DAT, LTS o.a.)
Avatar billede dr-dew Nybegynder
13. januar 2004 - 19:13 #2
Men ville det ikke fungere tror du??

Hvad vil du anbefale af båndløsninger??
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. januar 2004 - 19:38 #3
Hvad må det koste?
Avatar billede kontrol Nybegynder
13. januar 2004 - 21:29 #4
Glem alt om raid1. Det eneste raid1 bruges til er hvis den ene disk bliver fysisk ødelagt, ligger alle data på den anden disk.
Avatar billede dr-dew Nybegynder
13. januar 2004 - 21:31 #5
2000-3000 kr... Vi har overvejer Iomega 750MB Zip... Hvis det kan anbefales?
Avatar billede dr-dew Nybegynder
22. november 2004 - 09:11 #6
Lukkes her