Avatar billede stefmeister Nybegynder
09. januar 2004 - 16:27 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

TDC Hjemmeside

Hejsa..

Jeg har oprettet en TDC Hjemmeside hvor man skal uploade sine filer til deres server via en ftp klient. Jeg bruger Cute FTP og kan sagtens connecte til deres server, men den skriver noget i retning af "Couldn't connect to data server". Jeg ved at jeg har den rigtige kode og bruger og adresse, men har ingen anelse om hvad der er galt. Den kan også godt finde ud af at den er connectet til TDC men længere kommer den ik.
Nogen der har haft et lign. problem?
Og hvad gjorde I for at løse det?

På forhånd tak.
Avatar billede bentn Nybegynder
09. januar 2004 - 16:52 #1
Har lige prøvet min, og der er ingen problemer.
Har du tjek'et at stivejen er rigtigt i dit Ftp program?
Avatar billede stefmeister Nybegynder
09. januar 2004 - 16:57 #2
jep... har dobbelt tjekket alt...!

Hvilket ftp prog bruger du?
Avatar billede bentn Nybegynder
09. januar 2004 - 17:08 #3
WS_FTP Pro - http://www.ftpplanet.com/download.htm
Ved ikke om det hjælper men, har du slået, "Passvie Mode" fra?
Avatar billede stefmeister Nybegynder
09. januar 2004 - 17:09 #4
nope...!
Kunne være jeg skulle prøve det...!
Avatar billede stefmeister Nybegynder
09. januar 2004 - 17:13 #5
det virker ikk...!
Avatar billede bentn Nybegynder
09. januar 2004 - 17:16 #6
Så er der vel kun tilbage at kontakte TDC -support.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
09. januar 2004 - 21:07 #7
Har du din firewall slået til ....det ka' TDC ikke lide. Deres servere er de sværeste at arbejde med ....
Avatar billede flintstone Novice
09. januar 2004 - 21:27 #8
Jeg bruger CuteFtp 5.0 XP og jeg har min firewall slået til.
Der er ingen problemer med at logge på.
Jeg har erfaring med, at hvis man slår sin firewall fra, så er man meget sårbar m.h.t blastervirussen.
Avatar billede flintstone Novice
09. januar 2004 - 21:29 #9
Eller også brug XP's egen ftp funktion, hvis du altså har XP.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
09. januar 2004 - 21:49 #10
...som sagt min erfaring med TDC er ...du kan godt logge på men du kan ikke mere hvis du har slået firewallen til.
Ja, det er drøn irriterende, og jeg anbefaler også alle at flytte fra TDC, men det hjælper nok snart, de er vist på vej til at sælge den del af kagen.

Prøv at slå firewallen fra en kort overgang.
Hvad ang. blastervirusen har Microsoft da lige frigivet et plugin til beskyttelse mod den!
Avatar billede stefmeister Nybegynder
10. januar 2004 - 22:47 #11
har prøvet intet virker...! Nu laver den bare en anden fejl istedet...!
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
11. januar 2004 - 09:28 #12
Har du prøvet at bruge "PASV"-mode i dit FTP program, sættes op samme sted som du definerer adgangskode osv.
Avatar billede stefmeister Nybegynder
11. januar 2004 - 14:20 #13
jeg kan ikke lige umiddelbart se noget sted hvor man kan sætte den til passive mode.. Jeg kan vælge mellem: Normal, Anonymous og Double.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
11. januar 2004 - 18:17 #14
Det er under 'Data connection type' du finder denne mulighed, hvor den står har jo lidt at gøre med hvilket FTP-program du benytter.
Avatar billede stefmeister Nybegynder
12. januar 2004 - 18:45 #15
Jeg bruger Cute FTP, men nu har jeg hentet et andet der virker delvist, men det er sindsygt langsomt, det er virkelig skod. Min TDC hjemmeside vil ikke helt som jeg vil, så det kan næsten være ligemeget nu alligevel.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
12. januar 2004 - 18:59 #16
Når du i CuteFTP har kontoen, med password og alt det der, er der en fanblad med teksten "Type" herunder finder du i venstre side "Data connection type" herunder kan du sætte forbindelsen til "use PASV"

...prøv det! har hjulpet for mig !
Avatar billede stefmeister Nybegynder
12. januar 2004 - 20:35 #17
Sådan et faneblad kan jeg ikke finde på min... det her er sådan min ser ud http://medlem.jubii.dk/emul0c/hmm.gif
?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
13. januar 2004 - 08:38 #18
Ups ...nu er det nok to forskellige udgaver vi arbejder med, har du prøvet under en af de andre menupunkter, f.eks. "edit" ...det skal være der !
Avatar billede stefmeister Nybegynder
13. januar 2004 - 22:11 #19
Det var i "Edit" - men passive mode er slået til, men prøvede lige at slå den fra og nu virker det...!

Drop et svar så får du point.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
14. januar 2004 - 07:58 #20
OK ...men du har vel stadig ikke fået løst problemet ?
Avatar billede stefmeister Nybegynder
14. januar 2004 - 09:45 #21
Det løste problemet ved at slå passive mode fra istedet for...