Avatar billede hovald Nybegynder
07. januar 2004 - 15:23 Der er 3 kommentarer

Coursebuilder - Drag n' Drop - Finjustering

Hej

Jeg er i gang med at lave en opgave via coursebuilder med drag n' drop.

Det fungerer sådanset udmærket, MEN...

Jeg vil gerne have, at man kun kan "droppe" et object på et target ad gangen. Hvis der i forvejen er noget på "target" skal drag-objektet blot ryge tilbage til udgangspunktet.

Det kan jeg ikke få til at fungere, og jeg synes, der er laaangt mellem relevant litteratur på området, hvis man ikke lige vil benytte sig af standarderne.

Er der nogen, der kan hjælpe med dette?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.
Avatar billede flintstone Novice
07. januar 2004 - 19:17 #1
Ja, du går ind under "general" fanebladet og der vælger du "reaction" og
sæt flueben i "snap back if incorrect".
Avatar billede hovald Nybegynder
08. januar 2004 - 07:48 #2
Jeg kan desværre ikke bruge denne funktion. Kursisten skal i dette tilfælde have mulighed for at placere et drag object et "forkert" sted - der bliver først evalueret, når man trykker på en Svar-knap.

Derfor skal et target "lukkes for" drop-objekter, hvis der allerede ligger et i forvejen.
Avatar billede flintstone Novice
08. januar 2004 - 21:47 #3
Som du skriver:"Jeg vil gerne have, at man kun kan "droppe" et object på et target ad gangen. Hvis der i forvejen er noget på "target" skal drag-objektet blot ryge tilbage til udgangspunktet."

Det er det jeg har svaret på. Jeg kunne jo ikke vide at man skulle kunne lægge forkert på.....såååååh........held og lykke!