Avatar billede davidchristensen Praktikant
07. januar 2004 - 08:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Installation af Cocoon på Tomcat 5.0 ?

Hejsa her

Jeg er helt ny i at sætte en tomcatserver op, men jeg har (i nat) lært en del nye ting. Bla. har jeg fundet ud af at det er supernemt at installere en web-application hvis bare man har en .war-fil, placerer den i webappl.-dir'et i tomacat og starter servere, for så installere den selv (prøvede med JetSpeed).

Nu vil jeg have Cocoon installeret, men der er ikke nogen .war fil - jeg kan ihvertfald ikke finde nogen - istedet kan jeg "builde" cocoon, men den laver vist nogle fejl og jeg er samtidig ikke sikker på hvorfra jeg skal builde fra de oprindelige filer jeg har pakket ud fra det .rar-arkiv med hele cocoon jeg har hentet ned.

Nogen der kender noget til hvad jeg skal gøre for at få det til at virke? :)

David
-
Avatar billede arne_v Ekspert
07. januar 2004 - 08:57 #1
Jeg får:
  1) en warning om Apache og Xalan
  2) nogle "dette modul er ikke final" warnings
  3) fejl på CocoonTask
  4) fejl på JDO
  5) nogle tag warnings
  6) flere XML libs warning

Og jeg får et C:\cocoon-2.1.3\build\webapp dir kan kopieres
til (tomcat)\webapps\cocoon - bemærk at selve dir skal omdøbes.

http://localhost:8080/cocoon/ åbner så coccon (men giver også nogle fejl
i Tomcat).
Avatar billede arne_v Ekspert
07. januar 2004 - 08:57 #2
Så skidtet virker "nogenlunde", men kvaliteten er ikke overbevisende !
Avatar billede davidchristensen Praktikant
07. januar 2004 - 09:03 #3
Det er godtnok blevet en noget langhåret affære dether.. Jeg troede virkeligt ikke at programmøre gjorde det så svært for sig selv.. Sidder ligenu og prøver at installere Xindice som er en xmlDB, men der er nogle variabler der skal skrives om - og det hele er i det heletaget til at sætte sig ned og at tude over synes jeg.. :/ Alle de kringlede installationer.. Jeg er helt overbevist om at hvis det bliver gjort mere "strømlinet" at installere java på sin maskine, vil det bide sig meget mere fast.. Dether er simpelthen til at krumme tæer over..

Det var så lige dagens sure opstød.. :) Er også lidt træt idet..
Avatar billede arne_v Ekspert
07. januar 2004 - 10:20 #4
Husk på at cocoon er open source lavet af frivillige.

Og af en eller anden grund er der flere frivillige til at implementere
spændende nye funktioner end at skrive god dokumentation, builde
nemme installations kit og rette små fejl.

:-)
Avatar billede davidchristensen Praktikant
08. januar 2004 - 06:24 #5
Hov, der skete noget nyt efter jeg flyttede den mappe over som du skrev.. Men den laver enelleranden fejl, for når jeg går til http://localhost:8080/cocoon/ skriver tomcat en kæmpelang fejlmeddelese(!).. Nu har jeg oprettet et nyt spørgsmål, Arne, som du måske har lyst til at rode med ;)

Tak for hjælpen igen

David
-
Avatar billede davidchristensen Praktikant
08. januar 2004 - 06:24 #6
Hov, du skal da lige huske at smide et svar..
Avatar billede arne_v Ekspert
08. januar 2004 - 08:26 #7
svar