Avatar billede fri-hash Nybegynder
05. januar 2004 - 14:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

vil ikke indstallere MDAC

Jeg har en helt nyindstalleret Windows 2000 Advanced Server med alle opdateringer fra microsoft.

Når jeg nu prøver at indstallere MS SQL Server 2000 (har prøvet både enterprise- og personal edition) så kommer jeg fint igennem alle options, indstallationen begynder og så kommer der beskeden "Indstallationen af Microsoft Data Access Components (MDAC) mislykkedes. (-1)" hvorefter indstallationen afsluttes og intet er indstalleret....

Er der nogen der ved hvad det kan skyldes ??
(Kan først kontrollere eventuelle forslag/svar imorgen, tirsdag, da jeg går hjem for idag indenfor meget kort tid)
Avatar billede trer Nybegynder
05. januar 2004 - 15:04 #1
Har du .NET framework på?
Avatar billede mallus Nybegynder
05. januar 2004 - 15:41 #2
Har du forsøgt at installere kun MDAC inden du går igang med SQL installationen. MDAC 2.8 kan downloades fra http://download.microsoft.com/download/c/d/f/cdfd58f1-3973-4c51-8851-49ae3777586f/MDAC_TYP.EXE
Avatar billede zedios Nybegynder
06. januar 2004 - 10:22 #3
Prøv evt. lige at løbe denne igennem - måske er det bare en låst dll der er problemet ..
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;232060
Avatar billede fri-hash Nybegynder
07. januar 2004 - 10:18 #4
mallus's forslag virkede