Avatar billede skkn Nybegynder
05. januar 2004 - 13:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skærmkort/driver

Jeg har en Fujitsu Siemens ErgoPro xS med videokort  ATI Rage XL med tilhørende driver v. 4.11.2620. Problemet opstår når nogle bestemte spil kører - så hopper bunden af skærmbilledet op og ned (kun bunden), hvad kan dette skyldes og hvad kan jeg evt. gøre ?
Avatar billede c-holst Novice
05. januar 2004 - 13:38 #1
du kunne jo prøve at afinstalere driversoftwaren, slette dit grafikkort i enhedshåndteringen, og så genstarte computeren og reinstallere dit grafikkort, med den driver du gerne vi benytte.

hvilken OS bruger du?
spillene er originale ikke?

vi kunne sikkert også finde en driver til skærmen, men det skulle ikke være nødvendigt hvis den er genkendt under egenskaber for skærm
Avatar billede skkn Nybegynder
05. januar 2004 - 13:44 #2
Jeg har formatteret skidtet og med nød og næppe fundet den rigtige driver hos producenten - dog måtte jeg hente en driver et andet sted også da der manglede nogle filer fra nogle disketter som skulle have været med med starten.

Undskyld med mener du med OS ?

Spillene er originale og ikke særligt krævende mht grafikkort.

Skærmen er genkendt.
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
05. januar 2004 - 13:59 #3
Hent nyeste driver fra ati - har haft ligende problem blot under XP, hvoir den medfølgende driver på XP Sp1 skiven ikke understøtter DirectX

ng_tnt
Avatar billede skkn Nybegynder
05. januar 2004 - 14:13 #4
Jeg har ledt hos ati. Er det ligegyldigt om jeg søger under Rage 128 pro, Rage 128 family eller Rage pro family.
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
05. januar 2004 - 14:15 #5
mener det er ligegyldigt idet pakken indeholder drivere til alle i Rage familien
Avatar billede skkn Nybegynder
05. januar 2004 - 14:24 #6
Tak for det. Hvis det løser problemet og det lyder det til, bliver der lykke i familien.
Avatar billede skkn Nybegynder
06. januar 2004 - 21:55 #7
Øv det virkede ikke rigtig. Når jeg kører den hentede fil (driver hos ATI) skriver den: The display driver is not compatible with the display adapter(s) installed in your system.
Jeg har også hentet den alternative driver med samme resultat.
Skærmen er en compaq v70
Avatar billede skkn Nybegynder
07. januar 2004 - 08:14 #8
Så funker det. Jeg hentede ny driver til skærmen.
Det er dog underligt at jeg ikke kunne installere ny driver til skærmkortet.
Avatar billede thrill Nybegynder
01. februar 2004 - 16:16 #9
Hej skkn

Jeg sidder med præcist samme problem som dig, der bliver skrevet det samme her. Hvis du har fundet en løsning, gider du så poste det her?
Avatar billede skkn Nybegynder
02. februar 2004 - 08:18 #10
Jeg har løst det.  Når jeg installerer de nye drivere både til grafikkort og skærmdrivere sætter installeringen selv de forsk. indstillinger. Indstillingerne for skærmen stod til optimal mhz, og ved at ændre denne indstilling (sætte den ned) fik jeg løst problemet. Jeg satte den til "kortstandard" - da det kan gå galt hvis du sætter den til en indstilling som skærmen ikke kan "klare".
Skærmen kan simpelhen ikke nå at opdatere medens spillet kører med den høje hastighed.