Avatar billede essalj Nybegynder
04. januar 2004 - 15:25 Der er 9 kommentarer

Hjælp winXP mangler ler noget i logon.exe

Jeg kan ikke mere starte min XP PRO, da ovst. fil giver problemer.

Har prøvet med fejlsikret tilstand, prompt osv. med samme resultat.

Prøvede med en dos-bootdisk, men kunne så ikke se HD, der er NTFS. Kan desværre ikke boote fra min XP-CD?

Nogen gode forslag, bortset fra at downloade en stor fil og have 6 disketter klar, da det er lidt svært at få tag i på en søndag?

Det jeg forestiller mig er en geninstallering fra cd'en, men kan den virkelig ikke køres fra dos på et system, hvor der kun eksiterer en NTFS-partition....fik at vide at den ikke kunne finde plads til en swap-fil da jeg prøvede?

Er det evt en mulighed at lave en FAT32 partition på 1 Gb og slette den bagefter?
Avatar billede fromsej Praktikant
04. januar 2004 - 15:29 #1
Du kan kun lave en Fat32 partition, ved at fjerne eksisterende partitioner med Fdisk, oprette nye og formatere disken igen.
Avatar billede squashguy Nybegynder
04. januar 2004 - 15:37 #2
Du kan ikke boote fra cd.. har du sørget for det står rigtigt i BIOS?
Avatar billede terry Ekspert
04. januar 2004 - 15:40 #3
Why can you not boot from the CD?
Avatar billede x-pro Nybegynder
04. januar 2004 - 16:12 #4
start med en win98 boot diskette vælg med cd og gå derefter til cd'en. Vælg i386 mappen og start winnt.exe så starter den dos modus.
Avatar billede luther Nybegynder
04. januar 2004 - 16:41 #5
Forstår ikke at den ikke kan boot'e fra din CD. Har du ikke sat det rigtigt op BIOS eller har du ikke en orginal version af Windows XP?
Avatar billede essalj Nybegynder
04. januar 2004 - 16:43 #6
x_pro: den starter op, men stopper hurtigt, da den siger den mangler et sted til swap-filen. Men burde den ikke kunne placere den på en NTSF-partition?
Avatar billede essalj Nybegynder
04. januar 2004 - 16:44 #7
Den står som boot i bios, men det vil den ikke alligevel.
Avatar billede x-pro Nybegynder
04. januar 2004 - 20:10 #8
Nej fordi ntfs filsystemet kræver en fil som hedder ntlr.dll eller noget i den retning, men start den winnt.exe fra i386 mappen, så skulle det virke.
Men er det setup rutinen eller alm opstart som giver dig fejlen ??.
Hvis du har en fornuftig linje til nettet kan du downloade knoppix "ca 650 mb ", det er system som kører fra cdrom og det kan hjælpe dig videre hvis du har data der skal reddes.
Check lige om dit cdrom drev sidder som primary slave, dvs imellem dit bundkort og din harddisk. Nogle systemer har problemer med at læse fra andre steder. Af uforklarlige årsager kan systemet lige pludslig ikke længere bruge den cdrom som boot, som den har brugt før.
Avatar billede essalj Nybegynder
20. april 2004 - 12:28 #9
Jeg har lukket spm. opgav det hele og omformattered HD og geninstallerede.