Avatar billede ust Nybegynder
03. januar 2004 - 19:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Tillade trafik med XP Firewall?

Jeg henter indimellem LOVLIGE filer via eMule eller Kazaa, men når jeg har slået XP Pros indbyggede firewall til går det langsommere. Når jeg slår den fra downloader jeg meget hurtigere..

Hvordan tillader jeg at et program som fx eMule passerer frit udenom XPs firewall?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
03. januar 2004 - 19:45 #1
http://www.eksperten.dk/spm/446645

Hmm det er ikke tilladt at have to ens spørgsmål
Avatar billede ust Nybegynder
03. januar 2004 - 19:49 #2
Sorry, men det så ikke ud til der var så mange spørgsmål i kategorien. Så jeg lavede et til hver firewall. Jeg har brugt XPs egen, og vil såmænd gerne beholde den, hvis jeg finder ud af, hvordan man tillader trafikken. Hvis ikke håber jeg nogen kan forklare hvordan man gør med Sygates firewall. Så det er jo i for sig to forskellige spørgsmål. Kan du evt. hjælpe?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
03. januar 2004 - 19:53 #3
så luk det andet spørgsmål. Der må i følge reglerne ikke oprette enslydende spørgsmål.

Og nej, desværre kender jeg ikke selv til sygate. Men der er vel heller ikke så mange lovlige filer du kan hente via de prg. og så bliver det svært at få hjælp af nogle.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. januar 2004 - 20:02 #4
Og nu vi er i gang...
De spørgsmål du har stillet (specielt det 1.) trænger til feedback fra dig.
Avatar billede ust Nybegynder
03. januar 2004 - 20:07 #5
Jeg kan oplyse, at der findes MASSER af lovlige filer på f.eks. eMule. Det kan f.eks. være noder, midi-filer, og jeg har faktisk også fundet en del lovlige mp3-filer. Jeg henter filer til at øve guitar og der er faktisk folk, der deler ud af deres eget materiale...
Avatar billede ust Nybegynder
03. januar 2004 - 20:12 #6
Ok, jeg prøver at lukke begge og oprette ét spørgsmål, der går på begge! Det var nu bare for at sikre mig, at folks svar gik på begge firewalls. Hvis ikke de to forskellige spørgsmål accepteres, hvorfor er der så forskellige underkategorier under "firewalls" i sikkerhed.... Nå, håber blot at nogen kan hjælpe...
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. januar 2004 - 20:23 #7
Nej, det er at omgå reglerne for eksperten.
Du lukker det du oprettede først om firewall. Derefter venter du min. 7 dage på brugbart svar før du lukker dette spørgsmål.
Vælger du aligevel at lukke begge og oprette eet nyt vil du blive anmeldt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. januar 2004 - 20:25 #8
ust> velkommen til eksperten.
http://www.eksperten.dk/regler.phtml
Læs og forstå :)
Avatar billede ust Nybegynder
03. januar 2004 - 20:30 #9
Det må I sgu' undskylde!!! Jeg har vist ikke lige nærlæst reglerne. Har checket, at der er uddelt point på alle mine spørgsmål, så det skulle være i orden... At lukke et spørgsmål, er det det samme som at tildele pointene??? Jeg skal vente og se, om nogen svarer på det allerførste spørgsmål og uddele point. Men jeg er altså allerede kommet til at oprette ét nyt, der går på det hele... Jeg var altså ikke klar over de regler i skriver om, så jeg håber I bærer over med mig!!! -og jeg nåede desværre ikke at se J. Stigers sidste indlæg om at jeg ikke måtte oprette et helt nyt..... Hvad kan jeg sige...Jeg skal nok huske det i fremtiden!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. januar 2004 - 20:31 #10
det er ok - mht. point og lukke spørgsmål: Du laver et svar og accepterer eget svar, så er spørgsmålet lukket :)
Avatar billede ust Nybegynder
03. januar 2004 - 20:33 #11
TAK STIGERS! Så lukker jeg de to første spørgsmål med egne svar og lader det sidste stå..er det ok?
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. januar 2004 - 20:37 #12
Jeps ;)
Avatar billede ust Nybegynder
03. januar 2004 - 20:38 #13
Lukket af spørgeren, da jeg kom til at oprette et nyt enslydende spørgsmål