Avatar billede sacer Nybegynder
31. december 2003 - 13:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Redigering i database?

Hvordan redigere man i en tabel i en database? Jeg skal kun bruge et felt ikke hele databasen?
Avatar billede jpvj Nybegynder
31. december 2003 - 13:30 #1
Vil du opdatere indholdet i et felt i en række?

Brug SQL kommandoen UPDATE

eller vil du rette i selve tabellen, ex. tilføje et felt?

Brug SQL kommandoen ALTER TABLE
Avatar billede jpvj Nybegynder
31. december 2003 - 13:31 #2
Her er en guide til UPDATE kommandoen:

http://www.w3schools.com/sql/sql_update.asp
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
31. december 2003 - 14:07 #3
strSQL = "UPDATE tabelnavn SET kolonnenavn='bla bla bla'"
Conn.Execute(strSQL) 'Husk at ændre Conn til din connection!

NB: Du skal selvfølgelig ha din connection starter før du starter den forespørgsel.
Avatar billede jpvj Nybegynder
31. december 2003 - 14:09 #4
synteax_hh> Den er vist ikke så lidt farlig...
Du opdaterer ALLE rækker i tabellen med din kommando...

Den bruge i langt de fleste tilfælde sammen med WHERE
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
31. december 2003 - 14:10 #5
Så kan man bruge WHERE metoden, det gik jeg da ud fra at sacer viste?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
31. december 2003 - 14:15 #6
Avatar billede sacer Nybegynder
01. januar 2004 - 15:33 #7
fandt selv ud af det
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
01. januar 2004 - 15:34 #8
Ja, men vi har allesammen kommet med løsninger der rentfkatisk har fortjent point, og når du nu siger ud selv fandt ud af det, kan du så ikke dele din løsning med os alle?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. januar 2004 - 15:35 #9
sacer> Du skal, ifølge ekspertens regel §2.8, offentliggøre løsningen/svaret:

Ekspertens regel §2.8:
"Hvis der udloddes andre præmier end point såsom penge, så skal spørgsmålet placeres i kategorierne Opgaver eller Job/opgaver. Svaret på - eller løsningen til - et sådant spørgsmål behøver ikke at blive offentliggjort på Eksperten - i modsætning til spørgsmål, der involverer point. De skal offentliggøres på sitet. Kategorierne Opgaver og Job/opgaver kan stadig indeholde spørgsmål med point som præmier. I så fald gælder de almindelige regler såsom offentliggørelse af svar."